بدن های ناسالم در جامعه مشکل ساز می شود

خشایار اعتمادی درباره اهمیت ترویج فرهنگ زندگی سالم از طریق فیلم‌های کودک و نوجوان افزود: فیلم‌های کودک و نوجوان در حوزه سلامت مهم هستند. اگر در این فیلم‌ها به زندگی سالم تأکید شود، اهمیت به سلامتی از کودکی در افراد نهادینه می‌شود و نتیجه بهتری در پی خواهد داشت.
وی به تأثیرگذاری موسیقی و کاربردهای اجتماعی آن اشاره کرد و گفت: باقی حوزه ‌های هنری هم برای ترویج توجه به سلامتی می‌توانند کمک کنند. شعر، تئاتر و بویژه موسیقی، حوزه‌هایی هستند که مردم را تحت تأثیر قرار می‌دهند و ابزارهای خوبی برای فرهنگ‌سازی سلامت به‌ شمار می‌رود.
اعتمادی گفت: متأسفانه در ایران به جنبه‌های اجتماعی موسیقی زیاد توجه نمی‌شود و موسیقی بیشتر کاربرد عاشقانه دارد.
وی با اشاره به برنامه‌هایی که تلویزیون برای ترویج تغذیه سالم می‌سازد، گفت: صداو سیما باید بیش از اینها به موضوع تغذیه بپردازد و در این‌باره برنامه‌سازی کند و تبعات تغذیه ناسالم را به مردم یادآوری کند. این برنامه‌ها باید پی‌درپی و طولانی‌مدت از تلویزیون پخش شود تا مردم را تحت تأثیر قرار دهد.
وی درباره جشنواره فیلم سلامت، گفت: اندام خوب و زیبایی چهره، مؤلفه‌های داشتن یک بدن سالم است و اینها نکاتی‌ است که فیلم‌ها می‌توانند به آنها بپردازند و مردم را درگیر خود کنند و سینما می‌تواند توجه به سلامتی را به ‌فکر آدم‌ها بیاندازد.
اعتمادی در پاسخ به این پرسش که در زندگی شخصی‌اش تا چه حد به سلامتی اهمیت می‌دهد، گفت: متأسفانه من هم مثل خیلی‌ از افراد جامعه آن‌چنان که باید به سلامتی‌ام اهمیت نمی‌دهم و در معرض استرس‌‌های روزانه قرار دارم. نداشتن خواب به موقع و باقی عوامل جبری سبب می‌شود انسان آرامش کمتری داشته باشد و این کاهش آرامش سلامتی را به خطر می‌اندازد.
وی ادامه داد: بنابراین با گفتن این حرف‌ها نمی‌خواهم ناصح باشم و اعلام کنم که خودم آدم متوجهی در حوزه سلامت هستم، بلکه همان چیزهایی که هر روز به خودم یادآوری می‌کنم را در اینجا مطرح کردم. من هر روز به خودم می‌گویم مراقب سلامتی‌ات باش.
خواننده آلبوم ترانه «باید به تو برگردم» با اشاره به ترانه‌هایی که در حوزه‌های مرتبط با سلامتی اجرا کرده‌ است، گفت: چند ترانه را خوانده‌ام که درباره اعتیاد نوشته شده بود. همچنین ترانه‌هایی خوانده‌ام که مبین اهمیت سلامت و طراوت در زندگی اجتماعی است.
خشایار اعتمادی پس از مدت ها به تازگی تک آهنگ جدیدی را در فضای مجازی منتشر کرده است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 87635 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟