شکایت دو زن از مدیرعامل اجرایی روزنامه نیویورک تایمز به علت 'تبعیض'

نام آقای تامسون در این شکایت چند میلیون‌ دلاری در کنار نام یکی دیگر از مدیران نیوریوک تایمز، مردیت لوین، مطرح شده است.

شاکیان می‌گویند نیویورک تایمز بیشتر به دنبال کارمندان جوان، سفیدپوست و مجرد است.

این شکایت از سوی دو کارمند زن سیاه‌پوست نیویورک تایمز که در دهه ششم زندگی خود هستند، به دادگاه برده شده است.

در این شکواییه نیویورک تایمز به روا داشتن "تبعیض در حد شگفت‌آوری" متهم شده است.

در یکی از بندها شکواییه آمده: "شاید برای همگان عیان نباشد که نیویورک تایمز نه تنها مخاطب مورد هدف خود را جمعیت سفید، جوان و مجرد برگزیده، بلکه کارمندان خود را هم بر همین مبنا جوانان سفیدپوست که ازدواج نکرده‌اند و مشغله خانوادگی ندارند انتخاب کرده است."

شکواییه در ادامه مارک تامسون و گذشته او در بریتانیا را مورد اشاره قرار می‌دهد و اظهار نگرانی می‌کند که آقای تامسون احتمالا به دنبال پیاده کردن همان نگرش مدیریتی 'تبعیض‌آمیز' در نیویورک تایمز است.

آقای تامسون در دوران مدیرعاملی بی‌بی‌سی اذعان کرده بود: "تعداد زنان بزرگسال در میان گزارشگران بی‌بی‌سی بسیار اندک است".

در همین حال، الین مورفی، سخنگوی نیویورک‌ تایمز اتهامات وارده را تکراری و غیرمنصفانه خواننده و آنها را قویا رد کرده است.

"ما هرگونه اتهامی به روزنامه، مارک تامسون و مردیت لوین مبنی بر این که آنها در مورد شخص خاص یا گروهی از کارمندان تبعیض روا داشته‌اند را قویا رد می‌کنیم. این شکایت کاملا بی اساس و بی‌اعتبار است و ما در دادگاه با تمام قوا برابر آن خواهیم جنگید."

شکواییه، خانم لوین را که توسط مارک تامسون به نیویورک تایمز آورده شده است را متهم می‌کند که در همان ایام آغاز به کار گفته بوده بخش بازرگانی این روزنامه باید پر از "چهره‌های جدید" شود؛ چهره‌هایی که "شبیه کسانی باشد که ما قصد فروش محصول خود به آنها را داریم".

رنستین گرنت، ۶۲ ساله، و مارجوری واکر، ۶۱ ساله، دو شاکی این پرونده هستند که هر دو از کارمندان بخش بازرگانی نیویورک تایمز هستند و مدعی‌اند آنها و کارمندانی نظیر آنها به نوعی "در شرایطی قرار داده شده‌اند" که کم‌کم این اداره را ترک کنند و راه را برای آمدن "جوانان سفیدپوست" باز کنند.

این شکایت دو سال پس از اخراج جیل آبرامسون، نخستین سردبیر اجرایی زن نیویورک تایمز، طرح می‌شود که سه سال پس از انتصاب به این عنوان برکنار شد.

در آن زمان گمانه‌زنی‌ شد که او به علت اعتراض به نابرابری حقوقش در مقایسه با سردبیران مرد اخراج شده است. ادعایی که نیویورک تایمز آن را رد کرد.

در صفحه اول وبسایت نیویورک تایمز، این روزنامه مدعی است که به برابری و تنوع در میان کادر خود معتقد است تا بدنه کاری این روزنامه هم انعکاسی باشد از مخاطبان، خوانندگان و بنگاه‌های تجاری که آگهی خود را به نیویورک تایمز سفارش می‌دهند.

کدخبر: 73927 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟