«بهمن» جان قهرمان ۲۱ ساله اسنوبورد جهان را گرفت + عکس

«استل بالت»(Estelle Balet)، قهرمان 21 ساله اسنوبورد سوئیس و جهان طعمه بهمن شد و درگذشت.

به گزارش روزنامه گاردین، این قهرمان بین‌المللی اسنوبورد که اخیراً برنده تور جهانی دوچرخه‌سواری آزاد جهان هم شده بود در حین ساخت فیلمی از ورزش اسنوبورد در کوه‌های مرز فرانسه اسیر بهمن شد و جان باخت. قهرمان سوئیسی «اسنوبورد» جهان دیروز(سه‌شنبه)، پس از اینکه چند دور روی شیب‌های سنگی و صخره‌های کوه‌ها اسکی کرد با هجوم بهمن مواجه شد و نتوانست خودش را نجات دهد.
پلیس می‌گوید که این ورزشکار 21 ساله سوئیسی اوایل صبح روز سه‌شنبه در حالی که بر فراز کوه‌های منطقه «اورسیر»(Orsieres)، واقع در نزدیکی مرز جنوب سوئیس با فرانسه و ایتالیا اسکی می‌کرد کشته شده‌است.
پلیس ایالتی ایالت «وله»(Valais) که یکی از کانتون‌های کشور سوئیس محسوب می‌شود، در بیانیه‌ای گفت که امدادگران قادر بودند وی را نجات دهند چراکه او لباس مجهز و مخصوصی به تن کرده بود اما او در دم جان سپرد. وی به تازگی برنده تور جهانی دوچرخه‌سواری آزاد جهان شده بود؛ او عضو تیم حرفه‌ای «ساعت‌سازی سواچ»(watchmaker Swatch) بود. در ورزش اسنوبورد معمولا این حوادث رخ می‌دهند و اغلب ورزشکاران در معرض خطراتی همچون سقوط از صخره‌ها و گرفتاری‌شدن در بهمن هستند. پلیس می‌گوید که رسیدگی به حادثه مرگ وی را آغاز و تاکید کرده است که وی با وجود تلاش‌های فراوان تیم‌های نجات وی زنده نمانده و در صحنه درگذشت. بر اساس این گزارش وی تجهیزات ایمنی از جمله یک دستگاه به منظور کمک برای شناسایی محل وی در صورت وقوع بهمن به تن داشت. وی همچنین یک کلاه ایمنی و کیسه هوا که برای افزایش شانس زنده ماندن در صورت گرفتار آمدن در توده برف طراحی‌شده است پوشیده بود اما تمام این تجهیزات نتوانست مانع از مرگ وی شود. این قهرمان زن 21 ساله در کوه‌های آلپ سوئیس بزرگ شده بود و از کودکی با اسکی آشنا بود.
او ورزش «اسنوبورد» را از سن 10 سالگی آغاز کرد و با حضور در رقابت‌های «اسنوبورد» نوجوانان و قهرمانی در این رقابت، استعاداد خود را در این ورزش به همگان ثابت کرد.

کدخبر: 73489 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟