سه سینما، فروشنده را همچنان گران تر می فروشند / هشدارها هم کارساز نشد +عکس

نکته جالب تفاوت قیمت کلی بلیت این فیلم در سینماهای مختلف است که از 4 تا 12 هزارتومان در میان آن‌ها به چشم می‌خورد.
روز پنج‌شنبه روابط عمومی سازمان سینمایی نقل قولی از محمدرضا فرجی رئیس مدیر کل سینمای حرفه‌ای منتشر کرد که در آن تاکید شده بود قیمت بلیت «فروشنده» بر اساس قیمت معمول و مصوب شورای صنفی نمایش در حواله سینماها قید و به سینماهای نمایش‌دهنده ابلاغ شده است. فرجی همچنین با اشاره به این‌که بازرسان اداره کل سینمای حرفه‌ای، فرآیند فروش بلیت در سینماهای نمایش دهنده فیلم را تحت نظر دارند، از برخورد قانونی با متخلفان خبر داده بود.
از سوی دیگر هفته گذشته رئیس انجمن سینماداران نیز در گفت‌وگو با آی سینما از برخورد با سینماهایی خبر داد که قیمتی بیش از 10 هزار تومان (مصوب شورای صنفی نمایش) برای فیلم «فروشنده» تعیین کنند.
با این‌حال سه پردیس «زندگی»، «ملت» و «آزادی» همچنان قیمت بلیت این فیلم را در روز شنبه 12 هزار تومان تعیین کرده‌اند و دو پردیس «زندگی» و «ملت» پیش‌فروش‌های روز یکشنبه را نیز با همین قیمت به فروش می‌رسانند، البته «آزادی» قیمت سانس‌های روز یکشنبه را 10 هزار تومان اعلام کرده است.
نگاهی به قیمت بلیت «فروشنده» در سینماهای دیگر نشان می‌دهد پردیس‌هایی مثل «کوروش» (شنبه و یکشنبه)، «چارسو» (شنبه، یکشنبه و دوشنبه)، «اریکه ایرانیان» (شنبه) قیمت بلیت‌ها را مطابق با مصوبه شورای صنفی نمایش 10 هزار تومان تعیین کرده‌اند و دو سینمای «فرهنگ» و «ماندانا» نیز که در سانس‌های افتتاحیه قیمت بلیت را تا 15 هزار تومان بالا برده بودند با ابلاغیه اداره کل سینمای حرفه‌ای آن را تا 10 هزار تومان تعدیل کرده‌اند.
در دیگر سینماها چون سینما «ایران»، «سروش»، «شکوفه»، «فلسطین» و «موزه سینما» قیمت بلیت «فروشنده» 8 هزار تومان تعیین شده و پردیس «تماشا»، «رازی»، پردیس «راگا»و «حافظ» قیمت را تا 6 هزار تومان نیز ارائه می‌دهند.
اما مورد جالب در این میان قیمت بلیت پردیس «کیان» است که قیمت بلیت «فروشنده» را تا روز سه‌شنبه 4 هزار تومان تعیین کرده، آن هم در حالی که این پردیس از تجهیزات کامل برخوردار است و نوساز است.
به نظر می‌رسد با ورود فیلم «فروشنده» و مطرح شدن جدی‌تر قیمت شناور بلیت از سوی شورای صنفی نمایش، از این به بعد قیمت بلیت سینما نرخ یکسان نداشته باشد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 193595 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟