تعیین شناسه ژنتیکی خانواده جان باختگان ایرانی کشتی غرق شده در سواحل یونان

زمایشگاه ژنتیک پزشکی قانونی فارس با خانواده جانباختگان اجساد ایرانی کشتی غرق شده در سواحل یونان در جهت شناسایی هویت ژنتیکی اجساد همکاری کرد.
دکتر سعید غلامزاده در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی غرق شدن کشتی حامل مهاجران در سواحل یونان در سال گذشته و غرق شدن سرنشینان این کشتی، متاسفانه تعدادی از جان باختگان این حادثه تبعه کشور جمهوری اسلامی ایران و استان فارس بودند.
وی افزود:کشور یونان، پس از نمونه برداری و تعیین پروفایل ژنتیکی این جان باختگان، اقدام به دفن آنان نمود. با مراجعه خانواده تعدادی از این جان باختگان به دادستانی مرکز استان و هماهنگی با اداره کل پزشکی قانونی فارس، آزمایشگاه ژنتیک قانونی فارس اقدام به بررسی شجره نامه و انتخاب منتسبین ژنتیکی این اجساد کرد.
مدیرکل پزشکی قانونی استان فارس در ادامه افزود: پس از نمونه گیری و استخراج شناسه ژنتیکی از خانواده‌ها، گزارش شناسه ژنتیکی طبق دستور دادستانی به خانواده های این جان باختگان تحویل شد تا پس از هماهنگی با کشور یونان و تطبیق پروفایل های ژنتیکی استخراج شده، هویت اجساد مورد شناسایی قرار گیرد.
بهمن ماه سال 94 بود با عبور دادن شماری از افراد در آب‌های دریای اژه ۲۱ نفر کشته شدند. درمیان جان باختگان اجساد تعدادی از ایرانیان نیز به چشم می خورد. قایق این افراد در حال حرکت به سمت جزایر یونان بود. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 87587 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟