سودجویی به بهانه برنده شدن در مسابقه

سرگرد روح الله زمانی روز شنبه گفت : سوژه های این افراد، کسانی هستند که در کارتهای خود پول زیادی دارند ، این افراد شناسایی شده و مشخصات و شماره تلفن های آنان به کلاه برداران داده می شود.
وی با بیان اینکه کلاهبرداران اصلی در دیگر نقاط کشور هستند اظهار داشت: شگرد این افراد برای سودجویی به گونه ای است که با فرد مورد نظر تماس گرفته و وی را برنده میلیونی مسابقه معرفی می کنند .
سرگرد زمانی گفت: کلاه برداران پس از انتخاب سوژه، فرد را با شگردهایی خاص به سمت دستگاه خود پرداز بانک هدایت می کنند و در مرحله نخست با تغییر زبان دستگاه به انگلیسی اطلاعات حساب فرد را در اختیار خود می گیرند .
وی اضافه کرد : کلاهبرداران با شگرد هایی ماهرانه فرد را به تغییر رمز دوم وادار می کنند و به غیر از برداشت همزمان از حساب این افراد با در اختیار داشتن رمز دوم راه را برای کلاهبرداری های دوباره خود باز می کند .
رئیس پلیس آگاهی کیش با هشدار به شهروندان و گردشگران افزود: پلیس انتظامی کیش برای آگاهی بیشتر مردم اقدام به نصب علائم هشدار دهنده بر روی دستگاه های خود پرداز کرده است تا بیشتر مراقب کلاهبرداران باشند.
زمانی تاکید کرد: در این هشدارها از مردم خواسته شده تا از قبول درخواست تلفنی از سوی افراد ناشناس در مورد انجام هرگونه عملیات بانکی همچون انتقال وجه از کارت به کارت ، و ارائه رمز اول و دوم عابر بانک خودداری کنند .
وی مبالغ کلاهبرداری شده با این روش را از 7 تا 700 میلیون ریال ذکر کرد و گفت: در این روش کلاهبرداری ،هر نوع رده سنی ، شغلی و افراد تحصیلکرده نیز به چشم می خورند .
رئیس پلیس کیش با بیان اینکه تا کنون پنج نفر در این رابطه توسط نیروی انتظامی دستگیر و روانه زندان شده اند افزود: این افراد از تهران مبادرت به کلاهبرداری می کردند .
سرگرد زمانی با تاکید بر اینکه برای واریز وجه به حساب افراد نیازی به حضور در پای عابر بانک نیست افزود : تنها شماره کارت برای واریز وجه مورد نیازاست که آنهم باید با احتیاط و اطمینان از فرد مقابل اعلام شود.
رئیس پلیس آگاهی کیش گفت: در صورت اصرار این افراد برای حضور شخص به پای دستگاه خود پرداز بدانند این اقدام تنها یک کلاهبرداری است و از شهروندان خواست تا به هیچ عنوان رمز دوم خود را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهند .
سرگرد زمانی تاکید کرد : شهروندان هر گونه پیشنهاد برای یک شبه میلیونر شدن را شروع یک کلاهبرداری بدانند.
رئیس پلیس آگاهی کیش به هموطنان توصیه کرد : با توجه به این روش کلاهبرداری که محدوده ای خاص ندارد و این سارقان با شیوه های مختلفی اقدام به کلاهبرداری می کنند ،به هر تلفنی پاسخ نداده و در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک با پلیس آگاهی یا پلیس فتا تماس گرفته و مراتب را گزارش دهند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 87513 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟