تقاضای قطع دست برای عاملان‌سرقت سینمایی‌ازطلافروشی+عکس

عصر پنجم فروردین گذشته، شاگرد یک طلافروشی در خیابان شهیدمفتح 14 با مالک مغازه تماس گرفت و او را در جریان سرقت طلاهای داخل گاوصندوق قرار داد. دقایقی بعد بررسی های پلیس نشان داد که سارقان طلا، با تخریب دیوار منزل مسکونی خالی از سکنه به گاوصندوق طلافروشی رسیده اند و سپس با برش گاوصندوق به سبک فیلم های سینمایی، بیش از 4کیلوگرم طلا را سرقت کرده اند. با توجه به ا همیت و حساسیت موضوع، گروهی از کارآگاهان زبده پایگاه شرق پلیس آگاهی با هدایت سرهنگ حمید رزمخواه (رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی)، در حالی عملیات دستگیری متهمان را آغاز کردند که به طور مستقیم از سوی قاضی موحدی راد (معاون دادستان) راهنمایی می شدند.

کارآگاهان در اولین مرحله از اقدامات پلیسی و با بررسی فیلم دوربین مداربسته متوجه شدند که یکی از سارقان چهره خود را با کلاه کاپشن پوشانده و دیگری نیز چادر زنانه به سر کرده است اما شگرد دزدان در برش گاوصندوق بیانگر آن بود که یکی از دزدان در رشته جوشکاری تخصص دارد. همین سرنخ کافی بود تا شاخه ای از عملیات پلیسی در این باره متمرکز شود. از سوی دیگر نیز صدور دستور ویژه ای از سوی قاضی میرزایی که رسیدگی به این پرونده را عهده دار بود، موجب شد تا کارآگاهان بخشی از عملیات اطلاعاتی خود را در اطراف محل وقوع جرم متمرکز کنند، چراکه تخریب دیوار منزل خالی از سکنه نشان می داد که سارقان با محیط سرقت آشنایی کامل دارند.

بنابر این گزارش، کارآگاهان با نظارت مقام قضایی به پیگیری سرنخی از این پرونده پرداختند که آن ها را به سوی «مرد کلیدساز» سوق می داد. این مرد 43ساله که در نزدیکی محل سرقت مغازه کلیدسازی داشت با دستور قضایی دستگیر شد و راز سرقت از طلافروشی را فاش کرد. وی گفت: با محل آشنایی کامل داشتیم و می دانستیم که گاوصندوق طلافروشی درست پشت دیوار منزل مسکونی خالی از سکنه قرار دارد، بنابراین جزئیات ماجرای سرقت را با یک جوشکار سیار و یکی دیگر از دوستانم بررسی کردیم و طی 2شب با تخریب دیوار و گاوصندوق، طلاها را به سرقت بردیم. گزارش خراسان حاکی است: در پی اعترافات متهمان، مقادیری از طلاهای مسروقه نیز کشف شد و 3متهم این پرونده که در عملیات های پلیسی دستگیر شده بودند، در شعبه 409 بازپرسی مورد بازجویی های تخصصی قرار گرفتند و مدعی شدند که به خاطر مشکلات مالی دست به سرقت طلا زده اند. با اعترافات صریح متهمان، آنان با صدور قرار بازداشت موقت از سوی قاضی «میرزایی» و به اتهام سرقت در مشارکت حدی روانه زندان شدند تا این که پس از تکمیل تحقیقات در دادسرا، کیفرخواست این پرونده صادر و مشخص شد که مدعی العموم از قضات دادگاه کیفری برای اعضای این باند، تقاضای مجازات قطع دست (حد) کرده است. 3عضو این باند سرقت به زودی در دادگاه کیفری خراسان رضوی پای میز محاکمه می نشینند.

سیدخلیل سجادپور برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 86852 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟