تبهکارانی که دربانک قلابی زندانی آزاد می‌کردند+عکس

دراین آگهی آمده بود برای آزادی زندانیان سند وثیقه از 300 میلیون تا چند میلیارد بدون واسطه تأمین می‌کنند.با شروع تحقیقات از سوی پلیس، مأموران به این نتیجه رسیدند که به احتمال زیاد، این آگهی از سوی عده‌ای جاعل به منظور فریب خانواده زندانیان منتشر شده است.
بدین ترتیب باتوجه به حساسیت موضوع بلافاصله تیمی از کارآگاهان ویژه پلیس آگاهی مسئول رسیدگی به این ماجرا شدند.در تحقیقات نامحسوس آنها مشخص شد که جاعلان با اجاره یک واحد آپارتمان مسکونی در شرق تهران، آدرس و کد پستی آن را در اوراق مجعول با عنوان شعب یکی از بانک‌های دولتی درج و پس از انعقاد قرارداد و دریافت پول نقد از خانواده زندانیان طی مکاتبه با دادسرا، ضمانت نامه مربوطه را برای دادسرا ارسال می‌کردند.
در صورت موافقت مقام قضایی در مراحل بعدی، استعلام بانکی از طریق اداره پست با کدپستی که به آدرس مندرج در نامه اعلامی جاعلان ارسال شده بود، (آدرس آپارتمان مسکونی در شرق تهران) دوباره ارسال می‌شد.
جاعلان با استفاده از تقلید امضا و استفاده از مهر معتبر بانـــــکی، ضمانت نامه بانکی میلیاردی مجعول را به شعبات دادسرا می‌فرستادند و در صورت تماس مقامات قضایی با شماره تلفن ثابتی که در ضمانت نامه قید شده بود، یکی از جاعلان با معرفی خود به عنوان رئیس بانک، اصالت ضمانتنامه را تأیید و اعلام می‌کرد که مبلغ اعلامی در ضمانتنامه نزد این شعبه توقیف شده است.
سردار کامرانی صالح -‌ فرمانده انتظامی استان البرز- در این باره گفت: مأموران با بررسی آمار مربوط به زندانیانی که با وثیقه آزاد شده بودند، دریافتند بتازگی یکی از زندانیان با سپردن وثیقه 6 میلیارد و 500 میلیون ریالی به دادگاه کیفری هشتگرد آزاد شده است.همچنین مشخص شد تعداد زیادی از متهمان در زندان‌های تهران، قم، تبریز و دیگر استان‌ها با وثیقه‌های مجعول از زندان آزاد شده و از این طریق میلیاردها ریال کلاهبرداری شده است.بدین ترتیب با توجه به اسناد و مدارک موجود و تحقیقات تکمیلی با هماهنگی‌های قضایی یکی از متهمان شناسایی و دستگیر شد و پس از انتقال به پلیس آگاهی شهرستان ساوجبلاغ، مشخص شد وی از جاعلان سابقه دار است که به اتهام 48 فقره جعل و کلاهبرداری تحت پیگرد قضایی است.
متهم دربازجویی‌ها به همدستی با دو نفر دیگراعتراف کرد و با تلاش مأموران، هر دو متهم نیز در دو عملیات جداگانه دستگیر شدند. در بازرسی از مخفیگاه متهمان 96فقره اسناد جعلی و مکاتبه در خصوص وثیقه زندانیان و ده‌ها فقره اسناد جعلی کشف شد. درحال حاضرنیزتحقیقات تخصصی دراین باره ادامه دارد.

کدخبر: 86764 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟