پایان کابوس اعدام در زندان / این مرد مرگ دوستش را رقم زده بود+عکس

به گزارش خبرنگار رکنا، رسیدگی به این پرونده از دهم بهمن ماه سال 88 به دنبال کشته شدن احمد 35ساله در درگیری با دوست 33ساله اش بهرام در شهرری در دستور کار پلیس قرار گرفت. شواهد نشان می داد بهرام پس از جدال خونین با دوستش گریخته است. یک شبانه روز از این ماجرا گذشته بود که بهرام به پلیس آگاهی پلیس رفت و تسلیم شد. وی گفت: چند سالی بود که به دام اعتیاد افتاده بودم. به پیشنهاد دوستان و خانواده ام به یک کمپ ترک اعتیاد رفتم و مواد مخدر را ترک کردم. چون احمد دوست صمیمی ام بود و همیشه با او مواد مخدر می کشیدم تصمیم گرفتم هر طور شده او را هم به ترک مواد راضی کنم اما او قبول نمی کرد همراهم به کمپ ترک اعتیاد بیاید.

وی ادامه داد: به بهانه صحبت او را به خانه ام دعوت کردم اما با هم درگیر شدیم و احمد خواست تا دست از سرش بردارم. او با چاقویی که همراه داشت ضربه ای به دستم زد و من هم می خواستم یک ضربه به دستش بزنم که کنار رفت و چاقو ناخواسته به گردنش خورد. من از ترس فرار کردم و روز بعد وقتی از دوستانم شنیدم احمد جان سپرده تسلیم پلیس شدم.
این مرد پای میز محاکمه ایستاد و به درخواست اولیای دم به قصاص محکوم شد. قرار بود وی بامداد هفتم اسفند 89 پای چوبه دار برود اما حکم اعدام به خاطر غیبت اولیای دم اجرا نشد و بهرام بلاتکلیف در زندان ماند.
با گذشت 6سال از این ماجرا بهرام نامه ای به دادستانی نوشت و درخواست تعیین تکلیف را مطرح کرد. وی گفت که در زندان آرام و قرار ندارد و مدام کابوس اعدام می بیند. با تصویت قانون مجازات اسلامی جدید و اجرای آن از تیرماه سال 92 ودرخواست اعمال ماده 429 قانون مجازات اسلامی جدید از سوی متهم ، درخواست تعیین تکلیف این محکوم از سوی دادستانی بررسی و پذیرفته شد. به این ترتیب با نامه دادستان این محکوم دیروز از جنبه عمومی جرم پای میز محاکمه ایستاد.
در جلسه رسیدگی به این پرونده که در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی اصغرعبداللهی و با حضور دو قاضی مستشار تشکیل شد متهم به دفاع پرداخت.
وی گفت: باور کنید قصد کشتن دوستم را نداشتم و مرگ او یک اتفاق تلخ بود. در این مدت خانواده ام هم نتوانسته اند خبری از اولیای دم به دست بیاورند.من مدت 7سال است که در زندانم و حالا تقاضای تخفیف در مجازات را دارم.
در پایان این جلسه هیات قضایی وارد شور شد و طبق ماده 612 قانون مجازات اسلامی بهرام را به 10 سال زندان با احتساب روزهای بازداشت محکوم کرد.

کدخبر: 76369 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟