حمله نژادپرستان به  دانشجوی ایرانی و نامزدش در کانادا + عکس

یک دانشجوی ایرانی روز شنبه این هفته در شهر لندن استان انتاریو کانادا هدف یک تهاجم نژادپرستانه قرار گرفت و از ناحیه سر و صورت به شدت مصدوم شد. به گزارش CBC News، محمد شریفی، دانشجوی رشته زبان انگلیسی Western University به همراه نامزد خود حوالی ساعت ۷:۳۰ بعدازظهر در Covent Garden Market در منطقه دان تاون شهر لندن (انتاریو) نشسته بود که ابتدا با خشونت کلامی و بعد از آن با خشونت فیزیکی دو جوان روبرو شد. مهاجمان بارها به سر و صورت او ضربات مشت وارد کردند.

سی‌بی‌سی گزارش می‌دهد که محمد شریفی و نامزدش نزدیک تقاطع خیابان‌های تالبوت و کینگ نشسته بودند که صدای فریاد دو جوان از آن سوی خیابان را شنیدند. این دو مرد به سوی محمد نزدیک شده و خطاب به آنها گفتند که شما عرب هستید و باید به کشور خود بازگردید. این دو مرد سپس به محمد هجوم بردند، به صورت او مشت زدند و او را به زمین انداختند. هر دو نفر در ادامه او را کتک زدند و بارها صورت او را هدف مشت‌های خود قرار دادند.

محمد به CBC می‌گوید: «یکی از آنها ناگهان با خشونت به سمت من آمد. او به طور مداوم داد می‌زد و مرا تهدید می‌کرد. او به من دشنام می‌داد و حرف‌های نژادپرستانه می‌زد.»
محمد شریفی که دانشجوی رشته زبان انگلیسی در Western University است بر اثر این ضربات کمی لکنت زبان گرفته و با سردرد شدیدی مواجه شده است.

پلیس شهر لندن تایید می‌کند که دو جوان ۲۴ ساله برای این جرم دستگیر شده‌اند. آنها عضوی از یک دارودسته تبهکار خیابانی هستند. باید دید دادگاه درباره جرم نژادپرستانه آنها چه تصمیمی خواهد گرفت. این سومین حمله خشونت‌آمیز نژادپرستانه‌ای است که در هشت ماه گذشته در لندن گزارش شده است.

شریفی می‌گوید یکی از افرادی که آنجا بود تلاش می‌کرد آن مرد را آرام کند. او همچنین می‌گوید مرد مهاجم،نامزد او را نیز تهدید کرده و گفته از اینکه او را بزند نمی‌ترسد. ضمن اینکه یکی از حاضران در صحنه تلاش می‌کند با تلفن همراه خود به پلیس زنگ بزند که یکی از آن دو مرد تلفن او را می‌گیرد و آن را به کناری پرتاب می‌کند. هر چند بقیه افراد موفق می‌شوند با پلیس تماس بگیرند و پلیس این دو نفر را دستگیر می‌کند.

کدخبر: 75689 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟