دزدی که می‌خواستند پراید همسرش را از دست پلیس بدزدند

علی‌، جوان ٣١ساله‌ای است که به‌گفته خودش شغلی درست‌وحسابی ندارد. او بیکار بوده و یک‌بار هم به‌اتهام سرقت موتورسیکلت دستگیر شده و به زندان افتاده است‌.
او گفت: دوستم پرویز یک خودروی پراید از قاسم‌آباد سرقت کرد‌. به خانه من آمد‌ و برای خرید مواد‌مخدر پول می‌خواست. کاپوت، چراغ‌ها‌ی جلو و عقب خودرو را بازکردم و روی خودروی پراید همسرم بستم و یک پولی هم به او دادم.
این متهم ادامه داد: درحال بازکردن دیگروسایل بودم که با دیدن خودروی گشت کلانتری آبکوه بلافاصله وارد خانه شدم. از راه پشت‌بام به کوچه پشتی رفتم و از خانه پدرم سردرآوردم.جلوی خانه پدرم، هادی را دیدم‌. با خودروی پژو به خیابان فدک رفتیم. درحال عبور از کنار خودروبری که پراید همسرم را به پارکینگ انتقال می‌داد بودیم که ماموران انتظامی به تعقیبمان پرداختند. با سرعت از جاده خاکی آخر خین‌عرب فرار کردیم.
علی تصریح کرد: بعداز آن به ایثارگران رفتیم. قرار بود به منزل دختری به‌ نام مریم برویم و این دختر از طرف من‌، موضوع انتقال خودروی همسرم به پارکینگ را اعلام سرقت کند؛ اما ماموران کلانتری آبکوه که سایه‌به‌سایه تعقیبمان می‌کردند، ما را گرفتند.
جوان ٢٩‌ساله دیگری که هادی نام دارد و با خودروی خود متهم را فراری داده نیز در اعترافات خود گفت: ساعت۴ بعداز‌ظهر بود که علی زنگ زد و گفت بیا برویم خین عرب. او خودش پشت‌ فرمان خودرو نشست‌. ما به طرف خیابان فدک رفتیم. علی ناگهان جلوی یک خودرو‌بر پیچید. دراین‌لحظه یک خودروی ریو که در همان نزدیکی بود و ماموران انتظامی داخل آن بودند، به تعقیب ما پرداخت و با سرعت زیادی فرار کردیم.
رئیس پلیس مشهد با اعلام این خبر گفت: درپی گزارش سرقت‌های سریالی پراید در مشهد تحقیقات گسترده پلیسی آغاز شد و با اقدام‌های گسترده اطلاعاتی سرنخ‌هایی به دست آمد که نشان می‌داد سارقان، خودروهای سرقتی را به منزلی در محدوده شهرک نوید مشهد انتقال داده و وسایل و قطعات این خودروها را باز می‌کنند.
سرهنگ بوستانی افزود: پلیس در این ماموریت ضربتی هنگامی که یکی از سارقان درحال بازکردن قطعات یک خودروی پراید سرقتی بود، برای دستگیری او وارد عمل شد؛ اما متهم با کمک یکی از همدستانش از صحنه گریخت.
وی تصریح کرد: عملیات تعقیب‌وگریز آغاز و خودروی پراید همسر این متهم فراری به‌وسیله خودروبر به پارکینگ انتقال یافت؛ اما در بین راه سارقان حرفه‌ای و همدستش قصد داشتند با حمله به خودروبر‌، خودروی خود را به‌ زور پس بگیرند‌ که تیم دایره آگاهی کلانتری آبکوه مشهد در اقدامی ضربتی و بموقع نقشه سارقان را نقش برآب
کرد.
بوستانی گفت: عملیات تعقیب‌وگریز ادامه یافت و سارقان پس از چند ساعت در منطقه ایثارگران مشهد با تیراندازی هوایی ازسوی ماموران انتظامی زمین‌گیر شدند. از این سارقان یک خودروی سواری مسروقه به‌همراه مقادیر زیادی وسایل و قطعات یدکی خودروهای سواری سرقتی و گوشی‌های تلفن‌همراه کشف شده است. تحقیقات برای دستگیری دیگراعضای باند سرقت خودروهای پراید ادامه دارد.

کدخبر: 75685 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟