راز ناپدید شدن مرد جوان در معدن خاک / دوم عید فاش شد

این مرد جنایتکار در حالیکه یک کلت کمری در دست داشت به شناسایی رانندگان ماشین ها یا موتورهای مسافرکش می پرداخت و با تهدید مسلحانه به سرقت دست می زد.

ساعت 10 صبح 26 آبانماه سال گذشته نگهبان یک معدن خاک در گردنه های حسن آباد جنوبشرق تهران متوجه صدای زوزه های غیرعادی سگ معدن شد و با رساندن خود به محل ایستادن سگ جنایتی خونین را پیش رویش دید و ماموران کلانتری 178 حسن اباد کهریزک را در جریان قرار داد.

ماجرای این جنایت مسلحانه که در ان مردی پشت فرمان ماشین روآ با اصابت گلوله به سرو گردنش کشته شده بود تحت بررسی های پلیسی قرار گرفت و رییس دادگاه فشافویه دستور داد تا تیمی از اداره 10 پلیس آگاهی تهران رازگشایی کنند.

پوکه هایی که در محل جنایت به دست آمده بود در اختیار کارشناسان تشخیص هویت قرار گرفت و با توجه به اینکه همه مدارک و پول های مقتول از ماشین به سرقت رفته بود کارآگاهان به این باور رسیدند که قاتل یک دزد مسلح بوده و قربانی حتما مسافرگش بود که به جای خلوتی در اطراف معدن خاک کشانده شده و به قتل رسیده است.

از این رو پلیس به بررسی مشخصات ماشین پرداخت و خیلی زود پی برد مقتول مردی 45 ساله به نام مجید است که همزمان با کار در کارگاه نبات ریزی سوار بر ماشینش مسافرکشی می کرد.

همسر مجید که باور نمی کرد او کشته شده باشد در تحقیقات کارآگاهان جنایی گفت:شوهرم آخرین بار 25 آبانماه خانه را ترک کرد اما چون عادت داشتیم او بخاطر مسافرکشی دیرتر به خانه بیاید یا تاخیر داشته باشد اصلا نگرانش نبودیم و تصور داشتیم سرش گرم کار است.

کارآگاهان که می دانستند داروندار مجید از سوی قاتل مسلح به سرقت رفته است با بکارگیری ترفندهای پلیسی و تراکنش های مالی توانستند پس از گذشت 4 ماه دزد جنایتکار که تبهکاری حرفه ای و قدیمی است را شناسایی کنند .

بازداشت در روز دوم عید

با شناسایی خانه مهدی 35 ساله در حسن اباد قم تیم های جنایی پلیس تهران آنجا را تحت نظر گرفتند تا اینکه روز دوم عیددر حالیکه قاتل مسلح در خانه اش استراحت می کرد ماموران با استفاده از اصل غافلگیری وی را دستگیر کردند و در برابر ادعاهای بی گناهی اش کلت کمری را پیدا کردند.

مهدی که می دید راز قتلش فاش شده است در بازجویی ها گفت:روز جنایت برای سرقت ماشین مسافرکش در کهریزک سوار روآ شدم و وقتی با کلت راننده را تهدید وی همه مدارک و پول با کارت های بانکی اش را گرفتم از مقتول خواستم پیاده شود که او مقاومت کرد و سوییچ را نداد باز تهدیدش کردم که به سمت من حمله ور شد و من از ترس دستگیر شدن چندگلوله شلیک کردم و وقتی دیدم او کشته شد و ماشین خونآلود است بی خیال سرقت خودرو شدو و پا به فرار گذاشتم.

وی افزود:قبلا هم با این روش موتوری را سرقت کردم و آنرا فروختم این بار هم تصورم این بود راننده از ترس مقاومتی نخواهد کرد و قصدی برای قتل نداشتم.

با راهنمایی های این قاتل تیرانداز ماموران پلیس جنایی موتورسوار مسافرکشی را که هدف سرقت مسلحانه قرار گرفته بود را شناسایی کردند وی نیز با مواجهه حضوری دزد مسلح را شناسایی کرد و گفت:روز 14 مهرماه سال گذشته این مرد را در جنت آباد سوار کردم تا به شهرک نفت ببرم وقتی به مقصد رسیدیم من را داخل کوچه ای خلوت کشاند و با تهدید اسلحه دارو ندارم را گرفت و وقتی دیدم موتورم را هم با خود می بردی خواستم مقاومت کنم که 2 تیر هوایی شلیک کرد ترسیدم و وقتی دزد مسلح کاملا دور شد پلیس را در جریان قرار دادم.

سرهنگ آریا حاجی زاده معاون جرایم جنایی پلیس اگاهی تهران در خصوص این پرونده به رکنا گفت:با توجه به شگرد قاتل مسلح در سرقت از مسافرکش ها تجسس ها برای افشای دیگر اقدامات تبهکارانه این قاتل ادامه دارد.

کدخبر: 72407 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟