سرنخ برای متهم کردن نامزد سابق در مرگ دختر بچه

آیشیا اسمیت 21 ماهه از شدت جراحات وارده ناشی از کودک آزاری در سال 2014 جان خود را در بیمارستان از دست داد.

بر اساس اظهارات دادستانی عمق آثار شکنجه روی بدن این کودک به حدی جدی بوده که شبیه قربانیان تصادف بنظر می رسیده است. مادرش کاترین اسمیت 23 ساله و نامزد سابق اش متی ریگبی 22 ساله به اتهام قتل این کودک در یکم می سال 2014 ، در دادگاه بیرمنگام حاضر شده اند.

ریگبی مدعی است آیشیا را چند لحظه قبل از مرگ زنده مشاهده کرده و اتهام وارده را قبول ندارد. از سوی دیگر مادر این کودک اذعان می دارد دختر و نامزدش را به منظور خرید در خانه تنها گذاشته بود. بعد از بازگشت مشغول آشپزی بوده که با صدای نفس نفس زدن فرزندش، سراسیمه به سمت اتاق وی رفته که آیشیا را رنگ پریده و در حالتی غیرعادی دیده است.

به گفته این زوج کودک به سرعت به بیمارستان انتقال داده می شود، اما تلاش های پزشکان برای نجات اش بی فایده بوده است.

با تشخیص پزشکان در بیمارستان 3 دنده این کودک شکسته بوده است که در نتیجه منجر به خونریزی ریه های اش شده بود. همچنین آثار کبودی روی کمر، سر، گردن، پلک چپ و پای چپ این کودک نیز مشاهده شده بود و به گفته دادستانی علت اصلی مرگ اش خونریزی مغزی اعلام شده بود.

وکیل مدافع این مادر برای نخستین بار شواهدی را دال بر قاتل بودن نامزد سابق این خانم در دادگاه ارائه کرده است. به گفته کاترین نامزدش قادر به کنترل عصبانیت و خشم نبوده، برای همین مدام سعی داشته وی را از فرزندش دور نگهدارد. همچنین اسمیت در دادگاه به طور شفاف از اعتیادش به حشیش صحبت کرده و گفته در هفته 2 یا 3 بار در جایی غیر از خانه اش به همراه ریگبی حشیش استفاده می کرده است. اسمیت و ریگبی که هر دو اهل ناتینگهام هستند، اتهامات قتل و کودک آزاری را قبول ندارند. بنابراین تحقیقات برای روشن شدن نقاط کور این پرونده همچنان ادامه دارد.

کدخبر: 62363 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟