هیلاری کلینتون به ذات الریه مبتلاست

دکتر لیزا بارداک گفت ذات الریه خانم کلینتون روز جمعه تشخیص داده شد و با آنتی بیوتیک تحت درمان قرار گرفت و در مراسم روز یکشنبه دچار گرمازدگی و کم آبی بدن شد.

او در تصاویر ویدئویی درحالی دیده می شود که دستیارانش به او کمک می کنند وارد اتومبیل شود.

براساس بیانیه پزشک خانم کلینتون او اکنون "کمبود آب را جبران کرده و به خوبی درحال بهبود است."

مخالفان جمهوری خواه خانم کلینتون سلامت جسمی او را زیر سوال برده اند اما دکتر بارداک ماه پیش گفت که "او در وضعیت سلامتی خیلی خوبی به سر می برد و آمادگی جسمی لازم برای خدمت به عنوان رئیس جمهور را دارد."

پیشتر ستادانتخاباتی خانم کلینتون در بیانیه‌ای اعلام کرد: "خانم کلینتون امروز صبح مدت یک ساعت و نیم برای ادای احترام به قربانیان و تسلیت به خانواده‌های آن در مراسم بزرگداشت یازده سپتامبر شرکت کرد. در طول مراسم او احساس گرمازدگی کرد و به آپارتمان دخترش منتقل شد و اکنون حالش بسیار بهتر است.

بنا به گزارش‌ها هوای نیویورک امروز صبح گرم و شرجی بوده و نسیم ملایمی هم می‌وزید.

خانم کلینتون که ۶۸ سال دارد در سال ۲۰۱۲ به دلیل لخته شدن خون در یکی از وریدهای سرش تحت درمان قرار گرفته بود اما به گفته پزشک معالجش کاملا بهبود یافته است.
هادی نیلی، بی‌بی‌سی، واشنگتن:

گمانه‌زنی‌ها درباره سلامتی هیلاری کلینتون بی‌سابقه نیست. نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا هم همیشه زیر ذره‌بین هستند. برای هر آدم معمولی، عجیب نیست گرمازده شود یا حتی از حال برود، ولی چنین چیزی اگر برای رییس‌جمهور آمریکا و فرمانده کل قوای یک ابرقدرت جهانی اتفاق بیفتد، موضوع دیگری است و می‌تواند مایه نگرانی جدی میلیون‌ها آمریکایی شود که تا کمتر از دو‌ ماه دیگر باید رییس جمهور جدید آمریکا را انتخاب کنند.

این آخر هفته خوبی برای ستاد انتحاباتی دموکرات‌ها نبود. ابتدا خانم کلینتون برای این که گفت نصف طرف‌داران دونالد ترامپ، "رقت‌انگیزند" ناچار شد عذرخواهی کند، و حالا در مراسم یازده سپتامبر که در کانون خبرهاست، "گرمازده" شده و فیلم ش هم ضبط شده است.

در این هشت هفته باقی‌مانده تا انتخابات، رای‌دهندگان آمریکایی فیلم‌ از حال رفتن خانم کلینتون را بارها و بارها در تلویزیون و شبکه‌های اجتماعی خواهند دید.

دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری و رقیب خانم کلینتون که دو سال از او بزرگتر است، پیشتر درباره به سلامت خانم کلینتون ابراز نگرانی کرده بود، هر چند که شواهدی در این مورد ارائه نکرد.

ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون دونالد ترامپ را متهم کرد که در تلاش است وضعیت سلامت خانم کلینتون را نامناسب نشان دهند.

خانم کلینتون ساعاتی بعد از انتقال به آپارتمان دخترش در مقابل خبرنگاران ظاهر شد و حال خود را "عالی" توصیف کرد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 224392 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟