4 باند زیر زمینی که کودکان گدا را در پارک وی و سعادت آباد هدایت می کردند

حبیب الله مسعودی فرید در گفت و گو با خبرنگاران گفت: طرح ساماندهی کودکان کار و خیابان که با همکاری شهرداری و نیروی انتظامی آغاز شده است در ماه های آینده نیز ادامه خواهد داشت.
وی افزود: در این طرح با همکاری مراجع قضایی نسبت به جمع آوری کودکان کار و خیابان اقدام شده و برای آنها برنامه ریزی می شود.
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به وضعیت خانوادگی کودکان کار و خیابانی تصریح کرد: اکثر کودکانی که در طرح ساماندهی کودکان کار و خیابان جمع آوری شده اند صاحب خانواده بوده و 30 تا 40 درصد آنها نیز از اتباع بیگانه هستند.
مسعودی فرید ادامه داد: شرایط برای رد مرز کودکان اتباع بیگانه فراهم شده و بر اساس بررسی ها، بیشتر این کودکان از تبعه های کشور افغانستان هستند.
وی از شناسایی 4 باند تکدی گری در حوزه کودکان کار و خیابان در سطح شهر تهران خبر داد و اظهارکرد: در اجرای طرح جمع آوری کودکان کار و خیابان 4 باندی که در حوزه تکدی گری کودکان اقدام می کردند شناسایی و سرباندهای آنها دستگیر شده اند.
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در خصوص مکان هایی که باندهای تکدی گری در آنها فعالیت داشته اند خاطرنشان کرد: پارک وی، سعادت آباد، بازار تهران و محله مولوی 4 نقطه ای بودند که باندهای تکدی گری در آنها فعالیت داشته و کودکان تحت نظر خود را به این مکان ها می فرستادند.
مسعودی فرید با تاکید بر اینکه کودکان حاضر در باندهای شناسایی شده تنها برای تکدی گری مورد استفاده قرار می گرفته اند، اذعان کرد: پس از بررسی های صورت گرفته مشخص شد کودکانی که در قالب این باندها حضور داشته اند تنها به تکدی گری پرداخته و سوء استفاده جنسی از این کودکان صورت نگرفته است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 223808 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟