سرقت صدها دستگاه رایانه از مدرسه های پایتخت آمریکا

پایگاه اینترنتی ان بی سی واشنگتن نوشت: بر اساس تحقیق یک گروه خبری، دست کم 300 دستگاه رایانه یا تبلت در سه سال گذشته از مدرسه های دولتی واشنگتن دی سی ربوده شده است.
این آمار شامل رایانه هایی است که در ساعت های فعالیت مدرسه ها، اوقات شب یا تعطیلات آخر هفته، ربوده شده اند.
این تعداد بسیار بیشتر از دستگاه های رایانه ای ربوده شده از بخش های بزرگ تر همسایه این شهر است. سرقت رایانه از مدرسه های واشنگتن دی سی سه برابر آمار سرقت از مدرسه های دولتی بخش فیرفکس کانتی در همسایگی این شهر و 20 برابر بیشتر از مدرسه های بخش فدریک کانتی است که تعداد مشابهی دانش آموز ثبت نام شده دارد.
آمار نشان می دهد که اقلام رایانه ای دزدیده شده در واشنگتن دی سی شامل لپ تاپ، تبلت و رایانه های رومیزی است که دست کم دو مورد از سرقت ها در مدرسه ابتدایی برنارد رخ داده است.
دو مظنون در سال 2013 در سرقت بزرگی از مدرسه ابتدایی مائوری، 25 دستگاه رایانه را ربودند که با وجود دستگیر شدن یک مظنون، هنوز 23 دستگاه رایانه پیدا نشده است.
جو ویدون پدر دو دانش آموز مدرسه مائوری که سرقت از آن بسیار شایع است، ضمن ابراز تاسف از ادامه این وضع گفت: از این رایانه ها هر روز استفاده می شود و والدین با چنگ و دندان برای تهیه آنها به منظور استفاده در کلاس ها، جنگیده اند.
بر اساس سوابق ثبت شده در دادگاه، دست کم یکی از انبارهای رایانه های مدرسه ای دزدیده شده از دبیرستان لوک سی مور به صورت آنلاین فروخته و در داخل خاک آمریکا انتقال داده شده است.
از آنجا که رایانه های مدارس واشنگتن دی سی به دستگاهی به نام لوجک مجهز هستند که کاربرد آن ها را توسط کاربران غیرمجاز، غیرممکن می سازد، مگر اینکه این دستگاه قطع یا دستکاری شود، خریدار این رایانه ها هنگامی که برای نخستن بار آن ها را روشن کنند، با پیام هشدار روبرو شده است.
دیگر مدارس بخش ها از رایانه های خود با فناوری ردیابی، حفاظت می کنند.
مدارس دولتی واشنگتن دی سی مانند مانند دیگر مدارس بخش ها، ساختمان های خود را به دوربین های نظارتی مداربسته برای کاهش و حل موارد سرقت، مجهز می کنند.
مدارس بخش های واشنگتن از درخواست های مکرر برای مصاحبه در باره علت میزان بالای سرقت رایانه ها، خودداری کردند.
به گفته سخنگوی مدارس دولتی دی سی، از سال 2014 تاکنون، 121 درخواست غرامت به بیمه ها برای رایانه های سرقت و گم شده ارایه شده است.
اداره پلیس دی سی نیز اعلام کرد که مردی را به اتهام چند مورد سرقت از مدرسه ابتدایی مائوری دستگیر کرده است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 193174 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟