سفرهای شبانه به تهران برای دزدی سریالی از خانه ها

اوایل مرداد امسال ماموران هنگام گشتزنی در یکی از محله‌های شمال‌غرب تهران به خودروی پرایدی با سه سرنشین مشکوک شدند.
ماموران با زیر نظر گرفتن این افراد متوجه شدند آنها برای خرید مواد مخدر به آنجا آمده‌اند. ماموران با نزدیک شدن به خودروی آنها، هر سه نفر را دستگیر و در بازرسی ازآن تعدادی چاقو و مدارک هویتی و کارت بانکی کشف کردند.
ماموران که احتمال می‌دادند این افراد در زمینه سرقت فعالیت داشته باشند، آنها را به کلانتری منتقل کردند که این افراد به سرقت شبانه از خانه‌ای درشمال تهران اعتراف کردند.
در ادامه سارقان برای مشخص شدن دیگر جرایمشان به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران منتقل شدند. در بررسی سوابق کیفری متهمان مشخص شد، آنها اهل یکی از شهرهای غرب کشور و از سارقان حرفه‌ای هستند که پیش از این هم به اتهام سرقت ازخانه ‌ها در همان شهر، بندرعباس و همدان دستگیر و زندانی شده‌اند.
در ادامه تحقیقات متهمان اعتراف کردند با کمک همدست فراری خود، شبانه به خانه‌ها در شمال تهران، همدان، اراک، اندیشه و فردیس دستبرد زده و کارت بانکی، لپ تاپ، طلا و سکه و لباس‌های مردانه را دزدیده و می‌فروختند. برای مقابله با صاحبخانه نیز همراه خود چاقو می‌بردند.
با اعتراف متهمان، دیگر عضو فراری این باند هم شناسایی و دستگیر شد. با دستور علی وسیله ایرد موسی، بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه 34 تهران، تحقیقات ادامه پیدا کردکه معلوم شد سارقان ماه هاست به این دزدی‌های سریالی دست می‌زنند.
آنها با شناسایی خانه‌هایی که ساکنان آن حضور نداشتند از بالای دیوار وارد شده و در مدت زمان کوتاهی اموال کوچک اما قیمتی را دزدیده و قبل از حضور صاحبخانه فرار می‌کردند. دیروز پرونده اعضای این باند با صدور قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست به دادگاه ارسال شد تا آنها بزودی محاکمه شوند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 192580 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟