معدنچیان معترض در بولیوی 47 پلیس را گروگان گرفتند

وزارت کشور در این بیانیه ادامه داد: 47 پلیس در شهر مانتکانی (در جنوب لاپاز)، هنگامی که قصد داشتند معدن چیان را از خیابان ها متفرق کنند، از سوی آنها به گروگان گرفته شدند.
در بیانیه وزارت کشور بولیوی آمده است: پلیس در مناطق لاپاز، ارورو (غرب) و کوچابامبا (مرکز) با گاز اشک آور معدنچیانی که جاده ها را مسدود کرده بودند را متفرق کرد.
این بیانیه افزود: این افراد مانع از عبور یک آمبولانس که یک پلیس زخمی را حمل می کرد، شدند.
بیانیه ادامه داد: در این سه مکان، معدنچیان با استفاده از دینامیت، جاده ها را مسدود کرده بودند اما بدترین رویدادها در شهر مانتکانی با گروگانگیری پلیس ها اتفاق افتاد.
«هرنان مونترو» یکی از رهبران فدراسیون معدن چیان در این مورد اشاره کرد که مأموران پلیس 45 معدنچی را در شهر 'ال آلتو' در نزدیکی پایتخت، 30 معدنچی را در 'پاتاکایا' در غرب و 38 نفر را در 'کوچابامبا' دستگیر کردند.
در این ارتباط معدنچیان اطلاع دادند که فقط در صورتی مأموران پلیس را آزاد خواهند کرد که پلیس نیز همکاران آنها را آزاد کند.
معدنچیان همچنین اضافه کردند که از روز پنجشنبه اعتراضات خود را گسترده تر خواهند کرد؛ زیرا بخش ها و تشکل های دیگر کارگری به آنها ملحق خواهند شد.
معدنچیان از روز دوشنبه گذشته اعتراضات خود علیه یک قانون انجمن سازی را آغاز کرده و 10 نکته تغییر در آن را به وزارت معدن ارائه دادند اما این وزارتخانه به رهبری «سزار ناوارو» با آنها مخالفت کرد؛ زیرا یکی از نکات ارائه شده قانون تشکیل سیاسی دولت را نقض می کند به این دلیل که به دنبال اقتدار برای امضای قرارداد های همکاری با شرکت های خصوصی است.
از دیگر دلایل این اعتراضات، نبود امضای قراردادها برای بخش های جدید معادن، نبود منابع در صندوق تأمین مالی برای معادن و تأخیر در پرداخت حقوق ها در شرکت ذوب آهن بود. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 191157 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟