نقشه عجیب 2 بدهکار برای پرداخت بدهی 70 میلیونی

اوایل تیر امسال مردی با حضور در شعبه اول بازپرسی دادسرای ناحیه 34 تهران، از دستبرد شبانه به خانه‌اش خبرداد.
همزمان با تشکیل پرونده قضایی با دستور بازپرس نصرتی، پرونده در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفت. ماموران با تحقیق از شاکی متوجه شدند او و خانواده‌اش زمانی که از مهمانی بازگشته‌اند، متوجه به هم ریختگی خانه و سرقت طلا‌ها شده‌اند. دزدان با تخریب پنجره، وارد خانه شده بودند. جست‌وجو‌ها ادامه داشت تا این‌که افراد دیگری نیز با حضور در پلیس آگاهی شکایت‌هایی را درباره سرقت طلاها از خانه‌شان مطرح کردند. با تحقیق از آنها مشخص شد شیوه دزدی‌ها یکی بوده و سرقت‌ها توسط اعضای یک باند انجام شده است.
چند روز پیش مردی با پلیس تماس گرفت و خبر داد که دو مرد در حال پرسه‌زدن مقابل خانه همسایه‌شان هستند و گمان می‌کند آنها قصد سرقت داشته باشند. ماموران برای بررسی موضوع به آنجا رفتند و موفق به دستگیری یکی از آنها شدند اما آن دیگری در شلوغی شهر فرار کرد.
متهم با انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی اعتراف کرد که با دوست فراری‌اش به سرقت‌های سریالی از خانه‌ها دست زده است. متهم گفت: چندی قبل فردی به بهانه خرید لوازم خانگی 50 میلیون تومان از من کلاهبرداری کرد و گریخت. من این پول را قرض گرفته بودم. برای این‌که بدهی‌هایم را بپردازم به هر دری زدم اما نشد. به همین دلیل تصمیم به سرقت گرفتم. موضوع را با دوستم در میان گذاشتم. او هم مثل من 20 میلیون تومان بدهی داشت. دو نفری با پرسه زدن مقابل خانه‌ها در کرج و تهران، خانه‌هایی را که صاحبخانه‌ها برای مدت طولانی ترک کرده بودند، شناسایی و با تخریب پنجره‌ها، طلا سرقت می‌کردیم. با فروش این طلا‌ها بخش از بدهی‌ها را پرداخت کردیم. با اعتراف این مرد، همدستش نیز چند روز پیش دستگیر شد و در مواجهه حضوری با وی، به سرقت‌های سریالی از خانه‌‌ها اعتراف کرد.
این دو متهم دیروز در شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 34 به همدستی با یکدیگر در سرقت‌های سریالی خانه‌ها اعتراف کردند. متهمان روانه بازداشتگاه پلیس شدند. تحقیق از آنها ادامه دارد.منبع: جام جم برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 180694 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟