اعتراف پرستار خانگی به قتل طلا فروش

به گزارش خبرنگار ما، بامداد یازدهم تیرماه سال91 به کلانتری167 دولت آباد شهر ری خبر رسید مرد 86 ساله ای به نام جابردر خانه اش خفه شده است.

پلیس در قتلگاه دریافت جابر درحضورهمسر 80ساله اش که نابینا و ناشنواست به قتل رسیده است.

کارآگاهان در نخستین گام از تحقیقات به بررسی فیلم ذخیره شده در دوربین مداربسته خانه جابر پرداختندو خیلی زودتصویر دو مرد جوان را به دست آوردند.

شواهد نشان می داد مجرمان با آگاهی کامل از محل نگهداری گاوصندوق به خانه این پیرمرد رفته و با دزدین دو ونیم کیلو گرم طلا و دو و نیم میلیون تومان پول گریخته اند.

فرزندان جابر با دیدن فیلم ذخیره شده در دوربین مداربسته جمعه و عبدالله را که25 و 30 ساله اند شناسایی کردند و گفتند این دو مرد ، یک هفته پیش از جنایت از یک شرکت خدماتی به خانه پدرشان رفته و کارهای روزمره آنان را انجام می دادند.

با افشای این ماجرا ، تجسس به مرحله تازه تری رسید و جمعه و عبدالله که به افغانستان گریخته بودند با کمک پلیس اینترپل کابل بازداشت و به ایران بازگردانده شدند.

جمعه بعد از دستگیری همدست دیگرش به نام ثریا را نیز لو داد و گفت: ثریا که دختری ایرانی است از مدتها پیش با عبدالله دوست شده بود. او آدرس خانه پیرمرد ثروتمند را به ما داد تا برای دزدی به انجا برویم.

همین اعترافات کافی بود تا ثریا که به افغانستان فرار کرده بود نیز بازداشت شد.

متهمان دیروز در حالی در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محمد باقر قربان زاده و با حضور دو قاضی مستشار محاکمه شدند که فرزندان قربانی برای آنها اشد مجازات خواستند.

سپس عبدلله و جمعه یک به یک در جایگاه ویژه ایستادند و انگشت اتهام را به سوی ییکدیگر نشانه رفتند.

جمعه گفت: ثریا کلید گاوصندوق خانه پیرمرد ثروتمند را به ما داده بود. اما وقتی به خانه جابر رفتیم متوجه شدیم کلید در گاوصندوق را باز نمی کند.به همین خاطر مجبور شدیم جابر را که خواب بود بیدار کنیم تا کلید گاوصندوق را به ما بدهد اما او مقاومت کرد و ما هم دست و پلیس با بستیم ولی عبدلله او را خفه کرد.ما بعد از باز کردن در گاوصندوق پول و طلاها را دزدیم و فرار کردیم.

وقتی نوبت دفاع به عبدالله رسید خودش را بی گناه خواند و گفت: قبول دارم دست وپا و دهان پیرمرد را با چسب بستم اما من او را خفه نکردم. جمعه او را کشت.

ثریا نیز منکر معاونت رد قتل شد و دو مرد افغان را دروغگو خواند.

بنابه این گزارش: در پایان این جلسه هیات قضایی وارد شور شد تا رای صادر کند.

کدخبر: 11233 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟