دزدی‌های خونسردانه از خودروهای سنگین

این سارق با پرسه‌زنی در شمال پایتخت با خونسردی باتری‌های گرانقیمت خودروهای سنگین را به سرقت می‌برد و در بازار دلال‌ها می‌فروخت.

از چندی پیش مأموران پلیس تهران در جریان دستبردهای عجیبی قرار گرفتند که در آن تنها باتری‌های خودروهای سنگین به سرقت می‌رفت. دستگیری عاملان این سرقت ها با دستور قضایی در دستورکار قرار گرفت. مأموران پلیس آگاهی در بازجویی‌ از مالباخته‌ها به تصاویری از دوربین‌های مداربسته برخوردند که نشان می‌داد دزد یک مرد تک‌رو است که با خونسردی اقدام به سرقمت می کرد. یکی از طعمه‌های این دزد خونسرد در تحقیقات پلیسی گفت: شب وقتی خودروام را پارک کردم، اصلا تصور نمی‌کردم دزد بخواهد باتری را به سرقت ببرد، چرا که تاکنون هیچ مورد مشابهی را نشنیده بودم.

وی افزود: صبح وقتی پشت فرمان خودروام نشستم، هر چه استارت زدم، متوجه شدم هیچ برقی پشت کیلومترشمار دیده نمی‌شود. بعد که در موتور را باز کردم چشمم به جای خالی باتری افتاد.

بازداشت اتفاقی

در حالی که هیچ سرنخی از دزد خونسرد نبود، در نیمه یک روز دیماه، مأموران کلانتری 101 تجریش هنگام گشت‌زنی به سرنشین مشکوک یک پراید برخوردند و برای بررسی دستور ایست دادند.

پلیس هنگامی که در صندوق‌عقب این پراید چندین باتری‌ خودروهای سنگین را مشاهده کرد، پی برد با یک دزد حرفه‌ای روبه‌رو است. حمید 47 ساله با دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه 34 تهران برای رازگشایی در اختیار آگاهی شمیرانات قرار گرفت. کارآگاهان بسیار زود پی به سوابق وی بردند و این که حمید آخرین‌بار روز 21 شهریور امسال به زندان افتاده و از مجرمان سابقه‌دار در زمینه سرقت خودرو، دستبرد به داخل خودرو و سرقت خودروهای سنگین است.تحقیقات نشان داد که وی بارها از سوی پایگاه چهارم، اداره 20 و پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران دستگیر و روانه زندان شده است.

حمید که ادعای بی‌گناهی می‌کرد، وقتی در برابر مالباختگان و صاحبان خودروهای سنگین و فیلم‌ دوربین‌های مداربسته قرار گرفت، چاره‌ای جز اعتراف ندید و گفت: من بعد از آزادی چون می‌دانستم باتری‌ خودروهای سنگین گرانقیمت است و دلالی را هم می‌شناختم، از سوی دیگر بیشتر این خودروها تجهیزات ایمنی ندارند، که با زاغ‌زنی‌ در محله‌های مختلف وقتی طعمه‌هایم را شناسایی می‌کردم، با خونسردی صندوق موتورشان را بالا داده و به سرقت باتری دست می‌زدم.

با اعترافات حمید، مأموران مخفیگاه های وی را در سه‌راه آذری و محله سی متری جی بازرسی کردند و با انباری از باتری‌های سرقتی روبه‌رو شدند.

در همین شاخه کارآگاهان دلال این باتری‌ها به نام «پیمان» را شناسایی و وی نیز را نیز با با اعترافش به مالخری دستگیر کردند.

بنابر این گزارش، با توجه به اعتراف این دزد به سرقت‌های ویژه از خودروهای سنگین در سطح پایتخت، کسانی که هدف سرقت های وی قرار گرفته‌اند، می‌توانند برای تحویل باتری‌هایشان به آگاهی شمیرانات مراجعه کنند.


کدخبر: 1080 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟