دستگیری ۱۰ الی ۱۲ عضو وابسته به گروه‌های تکفیری در درگیری‌های اخیر

حجةالاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در ادامه نودوهشتمین نشست خبری خود در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا سازمان بازرسی به تخلفات شهرداری‌ها در خصوص پرداخت‌های نامتعارف ورود کرده است یا خیر و اینکه آیا افرادی در این ارتباط محکوم شده‌اند یا خیر، گفت: به طور قطع سازمان بازرسی به تخلفات ورود می‌کند و در ارتباط با شهرداری‌ها نیز پرونده‌هایی تشکیل شده است که برخی از این پرونده‌ها مربوط به گذشته و سال‌های 93 و 94 هستند که حکم صادر شده و حتی قطعی شده است.
سخنگوی قوه قضائیه افزود: مگر می‌شود شهرداری‌ها به ویژه شهرداری تهران با این طول و عرض پرونده نداشته باشد و در سال‌های گذشته پرونده‌هایی با شکایت شاکی خصوصی یا مدعی‌العموم و یا ورود سازمان بازرسی تشکیل شده است.
وی درباره رسانه‌ای نشدن پرونده‌هایی که مربوط به شهرداری‌ها است، گفت: اتفاقاً در برخی از این پرونده‌ها افرادی مانند معاون شهردار، مدیرکل و حتی شهردار محاکمه و محکوم شدند و مواردی هم رسانه‌ای شده است.
اژه‌ای در پاسخ به سؤال خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه برخی کارشناسان معتقدند حمایت از محیط‌بانان با نقص قانونی مواجه است و اینکه آیا دستگاه قضایی در نظر دارد قانون جامعی در این رابطه تدوین کند گفت: از لحاظ قضایی ما مشکل و کمبودی برای حمایت از محیط‌بانان نداریم و اگر از نظر محیط زیست و جنگلبانی مسائل و مشکلاتی برای حمایت از محیط‌بانان وجود دارد، می‌توانند نسبت به اصلاح قانون اقدام کنند اما از لحاظ قضایی کمبودی وجود ندارد ضمن اینکه دستگاه قضایی اگر پیشنهادی وجود داشته باشد قطعاً استقبال می‌کند.
معاون اول قوه قضائیه در پاسخ به سؤال یکی دیگر از خبرنگاران مبنی بر فعالیت بدون مجوز یکسری کانال‌های تلگرامی با اسم برندهای معروف خبری گفت: چنانچه افرادی بخواهند شبکه و کانالی در عرض صداوسیما ایجاد کنند قطعاً خلاف است و اگر از نظر محتوایی نیز تشویش اذهان عمومی انجام دهند به طور قطع مدعی‌العموم ورود می‌کنند.
وی در پاسخ به سؤال یکی دیگر از خبرنگاران مبنی بر اینکه گفته می‌شود در یکی از استان‌های غربی برخی از اعضای وابسته به داعش دستگیر شدند، گفت: در حال حاضر برخی کشورهای غربی و کشورهای مرتجع منطقه از جمله عربستان رسما اعلام و تلاش می‌کنند تا ایران را ناامن سازند و کسانی که مدعی برخورد با تروریسم هستند، خودشان تروریست را تولید، تجهیز و اعلام می‌کنند.
اژه‌ای ادامه داد: با توجه به اینکه برای این کشورها خیلی سنگین است که ایران امن‌ترین کشور در منطقه و حتی در بعضی از نقاط جهان است، لذا تلاش می‌کنند ناامنی ایجاد کنند و برخی گروه‌های تکفیری را تجهیز و اعزام می‌کنند تا در ایران ناامنی به وجود آورند که خوشبختانه اشراف و تسلط نیروهای مسلح ما از جمله سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و سیستم اطلاعاتی همواره توطئه دشمن را خنثی کرده و در هفته‌های اخیر نیز همانطور که رسانه ملی نیز اخبار آن را منتشر کرد، درگیری‌هایی در برخی شهرهای مرزی داشتیم.
سخنگوی قوه قضائیه توضیح داد: این افراد شناسایی و دستگیر شدند و در این درگیری‌ها چند نفر نیز دستگیر شدند. در حال حاضر 10 الی 12 نفر دستگیر شده‌اند که پرونده‌شان در حال رسیدگی است.
برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟