توقیف سه هزار میلیارد ریال کالای قاچاق در آب های قشم

سرهنگ قادر مرشدی بخشی از کالاهای کشف شده را شامل هفت هزار و 941 دستگاه لوازم آشپزخانه، 34 هزار و 699 ثوب البسه و پوشاک، 6 میلیون و 740 هزار و 300 نخ سیگار و 6 هزار کیلوگرم فرآورده های شیلاتی اعلام کرد.
وی اضافه کرد: در این مدت هفت هزار و 985 عدد لوازم آرایشی و بهداشتی، 935 عدد لوازم جانبی تلفن همراه، 353 هزار و 333 عدد مواد غذایی، 10 هزار و 38 آبمیوه و نوشابه، 6 هزار و 345 کیلوگرم میوه، یک هزار و 20 بسته چای و 10 هزار و 646 جفت کفش نیز کشف و ضبط شده است.
به گفته وی در مدت یاد شده یک هزار و 70 متر لوله انتقال سوخت، پنج دستگاه موتور پمپ، 49 فروند شناور، 9 دستگاه خودرو و سه هزار و 935 عدد کالای دیگر نیز توسط نیروهای دریابانی قشم توقیف شده است.
فرمانده پایگاه دریابانی قشم بیان کرد: در این ارتباط یکصد متهم ایرانی دستگیر شده اند.
وی همچنین از دستگیری 293 تن از اتباع بیگانه که به صورت غیرقانونی وارد خاک کشور شده اند، خبر داد.
سرهنگ مرشدی با اشاره به اینکه در سه ماهه نخست پارسال بیش از پنج هزار میلیارد ریال کالای قاچاق در آب های اطراف جزیره قشم کشف شده بود، یکی از مهمترین عوامل کاهش کشفیات در مدت مشابه سال جاری را ساماندهی شناورهای جزیره اعلام کرد.
وی تعداد شناورهای ساماندهی شده را یک هزار و 500 دستگاه اعلام و اضافه کرد: این رویکرد موجب اشتغالزایی برای افزون بر سه هزار تن از ساکنان جزیره قشم شده است.
سرهنگ مرشدی راهبردهای معاونت اجتماعی دریابانی در بحث فرهنگ سازی، تشویق و ترغیبب ساکنان قشم به سمت واردات و صادرات کالا از مبادی قانونی و حضور مستمر و هوشیارانه یگان دریابانی قشم در مرزهای آبی خلیج فارس را از دیگر عوامل کاهش چشمگیر کشفیات قاچاق در جزیره ارزیابی کرد.
وی همچنین از افزایش پوشش نیروهای دریابانی در سواحل و دریاهای این ناحیه خبر داد و گفت: ورود قوی در این عرصه به منزله افزایش امنیت اقتصادی کشور و تحقق اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است.
شهرستان قشم شامل جزایر هرمز، هنگام، لارک و قشم با یکهزار و 725 کیلومتر مربع مساحت و حدود 120 هزار نفر جمعیت در فاصله 20 کیلومتری بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است و شامل چهار شهر قشم، درگهان، سوزا و هرمز و نزدیک به 70 روستاست. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 87736 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟