اثرات منفی شبکه های اجتماعی بر افراد متاهل

"فریبا استواری" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: از گوشی های همراه و اس ام اس ها کـه بگـذریم؛ صدای دریافـت چت های پی در پی نیز امروزه عـامل بروز شـک و اختلاف در زندگـی های زناشویی شده است.

وی افزود: فـضای مـجازی دنیای آدم ها را به حدی خصوصی کـرده اسـت کـه می تـوان در آن انواع و اقسـام خیانت ها را مرتکب شد و همچنان در نگاه خانواده فردی موجه و قابل اعـتماد به نظر آمد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس بدترین پیامد اپلیکیشن های جدید ارتباطی اسمارت فون ها را ورود به حریم زندگی افراد متاهل برشمرد و گفت: این موضوع به گون های است که برخی از زنان و مردان متاهل هر روز چندین پیام می‌دهند و دریافت می‌کنند، پیام هایی که خیلی از آن‌ها در‌نهایت به آغاز یک رابطه نامتعارف می‌انجامد.

استواری بیان کرد: در زندگی زناشویی باید تا می‌توان فضای اطراف را از محیطی که لغزش درآن آسان‌تر است دور نگاه داشت، این اپلیکیشن‌های ارتباطی که بهترین محیط را برای لغزش زنان و مردان متاهل فراهم می کند، به طوری که باید شاهد اتفاقات بسیار ناگواری بود، به ویژه اینکه این روز‌ها در این اپلیکیشن‌ها جوانان مجرد زیادی عضو هستند و همین مسئله سبب می‌شود تا پتانسیل بالایی برای لغزش روانی زنان فراهم باشد.

وی نکته تاسف برانگیز این برنامه‌ها که به شدت پررنگ است را موج اطلاعات دروغی که در پروفایل‌های افراد موجود است دانست و گفت: در این برنامه‌ها هر فردی برای جلب نظر طرف مقابل خود اطلاعاتی درباره خود در پروفایلش به نمایش می‌گذارد که در بسیاری از مواقع 180 درجه با واقعیت‌ها متفاوت است و درصد زیادی از پرونده های پلیس فتا به خاطر این اطلاعات دروغین تشکیل شده است .

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس خاطر نشان کرد: گشت و گذار در شبکه های اجتماعی مختلف و پرسه زدن در زندگی و روابط شخصی دیگران سبب بی‌اعتقادی و بی‌اعتمادی نسل جوان چه پسر و چه دختر، در جامعه می‌شود.

استواری گفت: وقتی این اتفاق می افتد تشکیل بنیادی به نام ازدواج به شکل عجیبی سقوط می‌کند، چرا که به واقع هر دو جنس بار‌ها تجربه‌هایی این چنینی را در فضای این برنامه‌ها تجربه کرده وبه این ترتیب به کسی برای تشکیل زندگی اعتماد نمی کنند.

کدخبر: 86453 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟