فارس،گلستان و مرکزی رکوردار در تصادف جاده ای نوروز/ خواب آلودگی، سرعت و سبقت غیرمجاز علت تصادفات

سردار تقی مهری در حاشیه بازدید از پاسگاه پلیس‌راه آزادراه قزوین - زنجان و اولین رزمایش ترافیکی استانی نوروز ٩٥ در قزوین در مورد آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور گفت: در طرح نوروزی امسال شاهد افزایش تردد در جاده های کشور هستیم.
وی ادامه داد: تا ظهر امروز استان های فارس گلستان و مرکزی رکورددار بیشترین تصادفات جاده ای هستند.
رئیس پلیس راهور ناجا افزود: خوشبختانه امسال حوادث و تلفات رانندگی در نوروز نسبت به گذشته کاهش یافته است اما همچنان 80 درصد تصادفات جاده ای در نوروز به علت عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی، سرعت و سبقت غیرمجاز رخ می دهد.
به گفته وی مسافران باید تا حد امکان از تردد جاده ای در شب خودداری کنند و قبل از سفر از ایمنی وسیله نقلیه خود مطمئن شوند.
رییس پلیس راهور ناجا تاکید کرد: رانندگی در شرایط برفی و بارانی بسیار متفاوت‌تر از شرایط عادی است و باید رانندگان مسایل ایمنی بسیاری را رعایت کنند.
وی همچنین در بازدید از پاسگاه پلیس‌راه آزادراه قزوین - زنجان وضعیت استان را ناشی از تعامل بسیار خوب دستگاه های مرتبط دانست و گفت: در سالی که از سوی فرمانده کل قوا سال "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" نامگذاری شده است باید همه ما به وظایف خود عمل کنیم.
رییس پلیس راهور ناجا افزود: بر اساس تحقیق صورت گرفته تصادفات رانندگی سالانه 7 درصد تولید ناخالص ملی کشور را به خود اختصاص می دهد و اگر از تصادفات پیشگیری کنیم اقدام مهمی در اقتصاد مقاومتی و تحقق منویات مقام معظم رهبری انجام داده‌ایم.
سردار محمودی - فرمانده انتظامی استان قزوین نیز در این مراسم گفت: از ابتدای طرح نوروزی یعنی از 25 اسفند تا کنون فقره تصادفات فوتی 66.6 درصد و متوفیان در سر صحنه 67 درصد، فقره تصادفات جرحی 13.6 درصد و فقره تصادفات خسارتی 38.5 درصد کاهش داشته است.
رحیمی - معاون سیاسی امنیتی استان قزوین نیز در این مراسم از تلاش های فرماندهی انتظامی استان و پلیس راهور و پلیس راه استان تقدیر و تشکر کرد.

کدخبر: 62349 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟