اخاذی 100میلیونی با 3 عکس!

سرهنگ "سید موسی حسینی" در گفت و گو با خبرنگاران گفت: مرد 35 ساله شیرازی با مراجعه به پلیس فتا و ارائه مرجوعه قضائی عنوان کرد؛ فردی ناشناس با ارسال پیام های تهدید آمیز از طریق شبکه اجتماعی تلگرام قصد اخاذی مبلغ 100 میلیون ریال از وی را دارد که اگر مبلغ درخواست شده را تا سه روز به حساب وی واریز نکند حدود 500 عکس شخصی و فیلم های خانوادگی که در اختیار دارد در فضای مجازی انتشار می دهد.
وی ادامه داد: شاکی در اظهارات خود بیان می کند در ابتدا به علت اینکه هیچ اطلاعی از هویت فرستنده این پیام ها نداشته و همچنین از اطلاعات شخصی اش به دقت محافظت می کرده، در ابتدا به این تهدیدات اهمیت نمی دهد تا اینکه چند تصویر خصوصی وی از فرد اخاذ از طریق تلگرام برایش ارسال می شود که در ادامه پیگیر این موضوع می شود.
رئیس پلیس فتا استان فارس اظهار کرد: پس از تشکیل پرونده کارشناسان پلیس فتا اقدامات خود را جهت شناسایی متهم یا متهمان آغاز کردند که با اقدامات فنی خود موفق به شناسایی و دستگیر متهم شدند.
سرهنگ حسینی بیان کرد: در این پرونده مشخص می شود چندی پیش شاکی جهت انتقال سرویس خواب خریداری شده از فروشگاه به منزل از چند کارگر جهت حمل اجناس استفاده می کند، پس از اتمام کار شاکی جهت پذیرایی محل را ترک می کند در حالی که تلفن همراهش در اتاق بوده است.
وی ادامه داد: یکی از کارگران که اهل یکی از استان های همجوار استان فارس می باشد، از فرصت به وجود آمده سوء استفاده کرده و تعدادی عکس شخصی و خانوادگی از تلفن همراه شاکی به تلفن خود انتقال می دهد و بعد از گذشت چند روز از این ماجرا تماس های تهدیدآمیز شروع می شود.
رئیس پلیس فتا استان فارس ضمن تاکید بر اینکه افراد می بایست در نگهداری اطلاعات شخصی و محرمانه خود هوشیار بوده و همواره از این اطلاعات به نحو صحیح نگهداری کنند از شهروندان خواست با پیشرفت های تکنولوژی و خدمات دولت الکترونیک همگام بوده و اطلاعات خود را بروز کنند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 223926 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟