کلاهبرداری ۳ میلیارد تومانی با فاکتورهای جعلی

مدتی قبل مدیر یکی از کارخانه‌های شهرستان نیشابور نزد مأموران پلیس رفت و مدعی شد افرادی با کلاهبرداری از کارخانه باعث وارد آمدن فشار شدید اقتصادی به مدیران و کارگران شده‌ و حتی باعث شده‌اند که برخی از نیروها برای جبران خسارت تعدیل شوند. فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور گفت:
در بررسی اظهارات مدیرعامل کارخانه مشخص شد فرد یا افراد کلاهبردار توانسته‌اند با نمایندگی‌های مجاز فروش محصولات شرکت در سایر استان‌ها تماس گرفته و با جلب اعتماد آنان مبالغ فروش محصولات تولیدی را به‌حساب شخصی خود واریز کنند. وی ادامه داد: کارآگاهان دایره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی پس از یک سری تحقیقات فنی روی اسناد مالی این کارخانه با استفاده از شیوه‌های نوین پلیسی متوجه شدند 3میلیارد تومان کلاهبرداری در یک بازه زمانی 10ساله (از سال 85 تا‌کنون) به‌صورت بسیار دقیق و با ظرافت خاصی انجام شده است.
سرهنگ آقابیگی اظهار داشت: تیم رسیدگی‌کننده پرونده در ادامه تحقیقات خود به حسابدار شرکت که فردی تحصیلکرده بود مظنون شد و با هماهنگی قضایی، وی به اداره آگاهی احضار شد. حسابدار شرکت که در ابتدا منکر هرگونه جرمی بود در بازجویی‌های تخصصی به کلاهبرداری اعتراف و گفت به‌عنوان حسابدار شرکت با دستکاری فاکتورهای فروش و واریز مستقیم وجوه به‌حساب شخصی خود دست به کلاهبرداری زده است.
او اعتراف کرد که در اجرای این نقشه مسئول واحد فروش و کارمند فروش شرکت نیز به‌دلیل آشنایی با نمایندگی‌های مجاز فروش با او همدست بوده‌اند. فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور تصریح کرد: با اطلاعات به‌دست‌آمده کارآگاهان پلیس آگاهی پس از هماهنگی قضایی دو همدست متهم را دستگیر کردند و به این ترتیب کل مبلغ کلاهبرداری شده به‌حساب شرکت برگشت و کارگران تعدیل شده مجددا به سرکار برگشتند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 223801 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟