هشدار پلیس به دارندگان گوشی‌های آیفون

رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی با بیان این خبر گفت: در روزهای اخیر عده‌ای با مراجعه به پلیس فتا مدعی شدند که گوشی تلفن همراه آنها از کار افتاده است. این در حالی بود که همه گوشی‌ها از یک برند بود و پس از بررسی‌های تخصصی مشخص شد که تمامی شاکیان به یک روش اقدام به فعال‌سازی‌ اپل آی‌دی گوشی خود کرده بودند.
سرهنگ جهانشیری ادامه داد: دارندگان چنین گوشی‌هایی برای دانلود نرم‌افزار و استفاده از امکانات گوشی، نیاز به ثبت گوشی و رجیسترشدن در سایت APPLE دارند که با توجه به محدودیت‌های اعمال‌شده از سوی آن شرکت برای دامنه‌های ایرانی، شرکتی در تهران با استفاده از ربات‌های نرم‌افزاری اقدام به ثبت و فروش اپل‌ای‌دی در قالب کارت کرده که در آن آدرس ای‌میل و پسورد مربوطه برای رجیستر شدن گوشی را درج کرده است.
با این حال استفاده از این کارت‌‌ها باعث غیرفعال‌شدن گوشی‌های شاکیان شده است. طوری که از بین بیش از 10هزار کارت عرضه شده در مشهد حدود 600 تا 3هزار گوشی دچار مشکل یا غیرفعال شده‌اند. به همین دلیل به کاربران این نوع گوشی توصیه می‌شود پیش از اینکه گوشی‌شان از کار بیفتد با مراجعه به سایت این شرکت نسبت به تعویض ایمیل پشتیبان و اپل‌آی‌دی خود اقدام کنند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 193084 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟