پلیس کرمان با کمک مردم 7سارق را در حین سرقت دستگیرکرد

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان از دستگیری 7 نفر سارق در حین سرقت در روز گذشته خبر داد و گفت: حساسیت شهروندان نسبت به وقوع جرائم و گزارش به موقع، فرصت جرم را از بزهکاران و عاملان نا امنی گرفته و به ایجاد امنیت پایدار جامعه کمک می کند.
سرهنگ "عبدالعلی روانبخش" درگفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس،گفت: ماموران انتظامی این فرماندهی موفق شدند در 24 ساعت گذشته با حضور به موقع در محل وقوع سرقت های اعلامی 7 سارق را در حین سرقت با همکاری شهروندان دستگیر کنند.
وی با اشاره به انتقال سارقان به مقر های پلیس گفت:متهمان دستگیر شده در بازجوئی های ماموران انتظامی به 9 فقره سرقت نیز اعتراف کردند.
وی در ادامه بیان داشت سارقان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان کرمان با تاکید بر مشارکت همه اقشار جامعه در پیشگیری از جرم یادآور شد:آموزش همگانی و مشارکت شهروندان وحضور به موقع ومقتدرانه پلیس در ماموریت ها ، اقدامی مهم و پیشگیرانه در کاهش جرایم است.
سرهنگ روانبخش با تاکید بر مشارکت همه اقشار جامعه در پیشگیری از جرم یادآور شد: حساسیت شهروندان نسبت به وقوع جرائم مختلف و گزارش به موقع، فرصت جرم را از بزهکاران و عاملان نا امنی گرفته و به ایجاد امنیت پایدار جامعه کمک می کند.
فرمانده انتظامی شهرستان کرمان به نقش برجسته سایر سازمان‌ها‌ در مقابله با پدیده سرقت اشاره و تبیین کرد:‌ پلیس متولی برخورد با سرقت است اما مبارزه با جرم صرفاً با کشف جرم، خاتمه پیدا نمی‌کند و باید سازمان‌های مختلف به واسطه نقش خود در کنترل جرائم و تامین امنیت جامعه به کمک پلیس بیایند و علاوه بر آن آحاد مردم از هر قشری نیز در پیشگیری از وقوع جرم نقش خود را به خوبی ایفا نمایند.
وی تصریح کرد: مبارزه هدفمند با سرقت هایی که بیشترین فراوانی را دارند ، پیشگیری از افزایش سرقت ها، ایجاد ناامنی در مناطق جرم خیز، توسعه احساس امنیت روانی در جامعه و کم کردن فاصله زمانی کشف تا وقوع جرم از جمله برنامه هایی است که به طور جدی در دستور کار کلانتریهای این فرماندهی قرار گرفته است.
برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 192664 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟