76 درصد شهروندان خواستار استمرار طرح امنیت اجتماعی با هوشمندی و ملاحظات رفتاری از نیروی انتظامی شدند

سردار سعید منتظرالمهدی معاون اجتماعی نیروی انتظامی در گفت و گو با خبرنگاران داشت:نتایج پیمایش دغدغه های شهروندان نشان داد که پنج کجروی و انحراف و جرم اجتماعی در صدر دغدغه‌های چندگانه شهروندان قرار دارد. آن پنج کجروی اجتماعی به ترتیب اولویت عبارتند از اراذل و اوباش، سارقان( بویژه سارقان خرد)، معتادان ولگرد، مفاسد اخلاقی( بویژه زنان خیابانی و مزاحمان نوامیس) و متکدیان متجاهر هستند.
وی ادامه داد: 82 درصد شهروندان مورد سنجش در حد «خیلی زیاد» و «زیاد»خواهان برخورد پلیس با کجروی‌های اجتماعی، به ویژه پنج مولفه پیش گفته، هستند. آنها معتقدند برخورد با کجروی‌ها و هنجارشکنی‌های اجتماعی باید استمرار یابد و به هیچ عذر و بهانه‌ای تعطیل نشود.
منتظرالمهدی با بیان اینکه 88 درصد شهروندان کلانشهرهای کشور درصد خیلی زیاد و زیاد از عملکرد پلیس در قلمرو‌های اجتماعی، بالاخص برخورد با اراذل، اوباش، سارقان و...، رضایت دارند، گفت:اگر دیگر نهادهای متولی نظم و انضباط و امنیت اجتماعی همچون پلیس با هوشمندی و اقتدار گام فراسو نهند و در ناهنجاری‌های اجتماعی «بموقع» و «قاطع» مداخله کنند، شمار زیادی از کجروی‌ها از بین می‌رود و از جرم و انحراف در جامعه فرو کاسته می‌شود.
معاون اجتماعی نیروی انتظامی در مورد اجرای طرح های امنیت اخلاقی گفت: 76 درصد شهروندان مورد بررسی خواستار استمرار طرح امنیت اجتماعی با «هوشمندی» و «ملاحظات رفتاری» هستند. انها خواستار اجرای این طرح با دو مولفه اقتدار و مهربانی هستند. این به معنای آن است که پلیس با افرادی همچون اراذل و اوباش، مزاحمین نوامیس و سارقان با قاطعیت و جدیت برخورد کند و با کسانی که از سر غفلت یا همرنگی و الگوگیری و نظیر آن در پوشش و رفتار «غیرهنجارمند» عمل می‌کنند، با عطوفت، مهربانی و خوش‌خلقی رفتار کند.
منتظر المهدی در مورد نتایج این نظر سنجی تاکید کرد: از مجموع یافته‌های پژوهش اخیر و تحلیل دغدغه‌های شهروندان چنین می‌توان نتیجه گرفت که برخورد «پیشگیرانه» و «مداخله هوشمندانه» در پدیده‌های مختلف کجروانه ضرورتی انکارناپذیر است و هر نوع تعللی در آن موجب فرو کاسته شدن از تراز احساس امنیت مردم و ملکوک شدن سیمای اخلاقی و معنوی جامعه می‌شود.
وی ادامه داد: از همین روی مداخله به موقع در پدیده‌های مخل امنیت عمومی را همچون همیشه به منزله یک ماموریت ذاتی می دانیم و اطمینان داریم با از میان راندن انواع کجروی‌ها و هنجارشکنی‌های اجتماعی می‌توانیم تراز امنیت اجتماعی شهروندان را افزایش دهیم. به همین دلیل پلیس در برخورد با پدیده‌های مختلف می‌کوشد دو ویژگی «اقتدار» و «مهربانی» را در هم ادغام کند و هیچ‌یک را فدای دیگری نسازد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.
آخرین خبر های حاشیه ای المپیک 2016 ریو در رکنا.

کدخبر: 192236 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟