افزایش قتل های خیابانی، پلیس مالزی را هراسان کرد

از ابتدای سال جاری تاکنون 11 مورد حمله مسلحانه به افراد مختلف در خیابان های مالزی گزارش شده است که 8 نفر در این حملات جان خود را از دست دادند.
عاملان این حملات که به سبک گانگسترها افراد مختلف را هدف قرار داده اند، در روشنی روز و در انظار عمومی ماموریت های خود را انجام داده اند.
یک موتورسیکلت سوار ماه گذشته با شلیک پنج گلوله به خودرو حامل یک فعال 32 ساله خرید و فروش املاک و مستغلات، وی را به قتل رساند و دختر 8 ساله اش را با دو گلوله زخمی کرد.
روزهای پایانی ماه گذشته نیز چهار نفر که بر دو موتورسیکلت سوار بودند، یکی از وام دهندگان را در شهر کوالالامپور در حالی که خودرو وی در ترافیک جاده ای متوقف شده بود، هدف شلیک 16 گلوله قرار دادند و از پای درآوردند.
این قبیل اتفاقات در روز روشن و در یکی از کلان شهرهای جهان که به انواع و اقسام تجهیزات نظارتی از قبیل دوربین های مداربسته مجهز است، باعث هراس و نگرانی مردمی شده که احساس امنیت آنها روز به روز درحال فرسایش است.
به ننوشته روز دوشنبه تارنمای روزنامه 'استریت تایمز'، پلیس مالزی اعلام کرد در تلاش است تا بتواند با کنترل مرزها مانع از ورود سلاح های گرم به خاک این کشور شود.
هرچند که مالزیایی ها هنوز خشونت های مسلحانه سال 2013 میلادی را که در یک دوره چهارماهه 30 نفر در نقاط مختلف این کشور هدف گلوله قرار گرفتند، فراموش نکرده اند، اما نوع حملات اخیر نگرانی بیشتری در بین ساکنان این کشور ایجاد کرده است.
براساس گزارش ایرنا، افزایش این قبیل حوادث در سال 2013 میلادی به تغییر برخی قوانین داخلی نسبت داده شد که بر اثر آن بیش از دو هزار و 500 زندانی طبق تغییراتی که در قوانین ایجاد شده بود، آزاد شدند.
اگرچه، عوامل تاثیرگذار بر روند حملات مسلحانه ماه های گذشته در مالزی به درستی مشخص نیست، اما مقامات این کشور معتقدند تنش بین باندهای مختلف تبهکار و رقابت های تجاری از عوامل این قبیل کشتارها است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 180696 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟