انتقام سایبری از رئیس

این متخصص رایانه برای ایجاد اختلال، به پنل مدیریتی وب‌سایت شرکتی نفوذ پیدا کرده بود.

بنا براین گزارش، با شکایت مدیر یک شرکت پژوهشی صنعتی در یکی از شهرهای مازندران مبنی بر اینکه چندی است که سایت‌های شرکتش دچار اختلال شده و حذف یکی از وب‌سایت‌ها موجب بروز مشکلاتی در روند کاری شرکت شده و ضرر مالی زیادی به‌بار آورده است، پلیس وارد ماجرا شد.

کارآگاهان سایبری پلیس فتای استان مازندران با تحقیقات گسترده و اقدام‌های ویژه کارشناسانه، عامل اختلال را که یکی از کارمندان سابق این شرکت بود، در یکی از شهرهای شمالی شناسایی کردند.

پس از جمع‌آوری سیستم‌های رایانه‌ای و مخابراتی‌ وی، کارآگاهان با هماهنگی قضایی به شهر محل اقامت وی عزیمت کرده و وی را ردیابی کردند.

فرد انتقامجو در تحقیقات پلیسی با اقرار به جرم خود عنوان داشت: من مسئول سابق بخش انفورماتیک این شرکت بودم و به این علت که یکی از کارمندان شرکت با من تماس گرفته بود و از من درخواست رفع مشکل سایت را کرده بود وارد پنل مدیریتی وب‌سایت شرکت شدم. از این رو این کارمند به این پلیس احضار شد و عنوان داشت یوزر و پسورد پنل مدیریتی سایت را در اختیار مجرم قرار نداده است.

کارشناسان پلیس فتای استان مازندران با بررسی سیستم‌های رایانه‌ای متعلق به متهم مشخص کردند وی چند مرتبه دیگر نیز بعد از اخراج از شرکت اقدام به ورود به پنل مدیریتی وب سایت شرکت جهت ایجاد اختلال کرده و از آنجایی که متهم طراح وب‌سایت‌های شرکت بوده و تمامی اطلاعات سایت را در اختیار داشته اقدام به نفوذ در وب‌سایت‌های شرکت می‌کرد. متهم انگیزه این کار خود را گرفتن انتقام و ضربه زدن به مدیر شرکت عنوان داشته است.

کدخبر: 11196 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟