ارتفاع موج در سواحل سیستان و بلوچستان به سه متر و 66 سانتی متر رسید

دریای عمان در جنوب سیستان و بلوچستان همچنان تا پایان هفته مواج و متلاطم است به طوری که در روزهای پایانی هفته ارتفاع موج به حدود چهار متر نیز می رسد.
وی گفت: با نفوذ جریان های به نسبت پایدار جوی، مناطق شمالی سیستان و بلوچستان تا روز پنجشنبه از جوی آرام بهره مند خواهند بود.
شهرستانهای شمالی استان شامل زابل، هیرمند، زهک، نیمروز و هامون در هفته گذشته با جوی ناآرام و توفان گرد و غبار رو به رو بودند.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: با کاهش بادهای 120 روزه سیستان، ناپایداری جوی همراه با رگبار باران و رعد و برق از سمت جنوب تا نواحی مرکزی ادامه خواهد داشت به طوری که در روزهای پایانی هفته رشد ابر، رگبارهای پراکنده باران، رعد و برق و تند باد موقتی در این مناطق رخ می دهد.
فرجی تصریح کرد: با توجه به نفوذ بیشتر جریانات گرم و مرطوب گستره و میزان بارندگی ها از روز چهارشنبه تا جمعه به ویژه در شهرستان های سراوان، ایرانشهر، قصرقند، سرباز، راسک، نیکشهر و توابع آن بیشتر می شود.
وی ادامه داد: احتمال جاری شدن روان آب، آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیلها در این مناطق وجود دارد.
وی خاطر نشان کرد: حداقل دمای هوای سیستان و بلوچستان در شبانه روز گذشته با 21 درجه سانتیگراد مربوط به زاهدان و حداکثر دما با 48 درجه مربوط به شهرستان دلگان در جنوب استان بوده است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 99339 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟