مرگ ۵۸ تن بر اثر سیل در هند و پاکستان

بارش شدید باران‌های موسمی و جاری شدن سیل و رانش زمین ناشی از آن موجب شد دست‌کم ۵۸ تن در شمال پاکستان و هند جان خود را از دست بدهند.
طبق اعلام مقامات داخلی پاکستان جاری شدن سیل در منطقه "چیترال" به چند ساختمان مسکونی و یک مسجد خسارت وارد کرد و دست کم ۳۰ کشته برجا گذاشت.
همچنین طی روزهای اخیر ۲۸ نفر دیگر بر اثر وقوع سیلاب و رانش زمین در ایالت‌های "اوتارخند" و "آرونا پرادش" فوت کرده‌اند.
هر سال صدها نفر در فصل باران‌های موسمی قربانی سیل در جنوب آسیا می‌شوند. طبق اعلام مقامات هندی و پاکستانی، شرایط بد آب و هوایی انجام عملیات امداد و نجات را متوقف کرده است.
سخنگوی مرکز مدیریت بلایای طبیعی پاکستان اعلام کرد: صدها نفر از ساکنان مناطق حادثه دیده خانه‌های خود را تخلیه کرده اند و به دلیل ترس ناشی از آسیب دیدن امکان بازگشت‌شان وجود ندارد.
در هند نیز چندین روستا به زیر گل و لای فرو رفته و بخش‌هایی از یک بزرگراه مسدود شده است. طبق اعلام مقامات داخلی ایالت اوتارخند تعداد بسیاری در میان گل و لای و آوار ناشی از رانش زمین حبس شده‌اند.
به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، در سال ۲۰۱۳ وقوع سیلاب و رانش زمین خسارت شدیدی را به ایالت اوتارخند وارد کرد که بر اثر آن حدود ۶۰۰ تن جان خود را از دست داده و بیش از ۵۷۰۰ نفر ناپدید شدند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 87724 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟