هشدار به رانندگان برای دریافت الحاقیه‌ها تا پیش از ورود به ماه حرام

«سید اسدالله جولایی» با هشدار به رانندگان برای دریافت الحاقیه‌ها تا پیش از ورود به ماه حرام‌، اظهار کرد: هم اکنون 989 راننده زندانی در کشور به دلیل عدم توانایی در پرداخت دیه در زندان بسر می‌برند.

مدیرعامل ستاد دیه کشور در ادامه افزود: از این تعداد 450 زندانی فوتی ناشی از تصادفات و 539 زندانی محکوم به دیه در زندان‌های کشور تحمل حبس می‌کنند.

وی با اشاره به اجرایی شدن لایحه بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه بیان کرد: خوشبختانه در قانون جدید به دلیل حذف حفره‌های قانونی و تدابیر به عمل آمده با اجرایی شدن قانون بحث خرید الحاقیه نیز منتفی می‌شود و دیگر برای هموطنان نیازی به دریافت الحاقیه بیمه خودرو نیست.

جولایی گفت: 21 فروردین سال 95 مصادف با ماه رجب (به عنوان اولین ماه حرام در سال جدید شمسی) است که دیه از این روز با افزایشی 300 میلیون ریالی به 2 میلیارد و 530 میلیون ریال خواهد رسید که برای پیشگیری از مشکلات احتمالی رانندگان خوب است این افزایش دیه را جدی گرفته و با توجه به نزدیک شدن به ماه‌های حرام جهت دریافت الحاقیه بیمه شخص ثالث اقدام کنیم.

وی اضافه کرد: با عزمی جدی خوشبختانه امروز ورودی زندانیان تصادفات را از روزی 50 نفر به 2 نفر کاهش داده‌ایم که امید است با تصویب قانون جدید همین ورودی به زندان‌ را هم به صفر تبدیل کنیم .

جولایی در ارتباط با مزایای دیگر قانون جدید بیمه اجباری گفت: به همت ستاددیه و همیاری اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس با افزایش 30 ماده فعلی به 68 ماده، بسیاری از کاستی‌های قانون منجمله یوم الاداء شدن پرداختی شرکت‌های بیمه‌گر، در پیشگیری از ورود زندانیان محکوم به دیه به زندان مرتفع شده است.

مدیر عامل ستاد دیه کشور ادامه داد: در پنج سال گذشته نزدیک به 6 هزار ایرانی در سوانح رانندگی نوروزی جان خود را از دست داده‌ و نزدیک به 300 نفر نیز در همین ایام نوروز سالجاری به دلیل تصادفات جان سپرده‌اند که این زنگ خطر یک هشدار جدی برای دریافت الحاقیه‌ها تا پیش از ورود به ماه حرام‌ به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: از تعداد بیش از 7000 زندانی غیرعمدی که در سال گذشته (94) با همت نیکوکاران کشوری از بند حبس رهایی یافتند 2 هزار و 500 تن از این افراد را محکومان به پرداخت دیه در حوادث رانندگی، جرحی یا فوتی تشکیل می‌دادند.

کدخبر: 72744 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟