کلاهبرداری میلیاردی با شماره‌های غیر رند

سرهنگ "سیدموسی حسینی" گفت: در چند روز گذشته چندین پرونده به پلیس فتا ارجاع شده که همگی آنها با موضوع فروش خط رند و کلاهبرداری با استفاده از این روش بوده است.
وی ادامه داد: کلاهبرداران با استفاده از روش‌های مختلف تبلیغاتی همچون طراحی سایت فروش، پیامک و سایت‌های تبلیغاتی اقدام به جذب مشتری می‌کردند و پس از دریافت هزینه‌های کلان از این مال‌باختگان خط‌هایی را برای این افراد ارسال می‌کردند که در بازار قیمت بسیار پایینی دارد و به هیچ وجه جزء خطوط رند محسوب نمی‌شود.
رئیس پلیس فتا استان فارس افزود: کلاهبرداران پس از دریافت هزینه و ارسال خطوط معمولی از پاسخ دادن به تلفن‌های مشتریان امتناع می‌ورزیدند و گاه با بی‌احترامی نسبت به این افراد، از آنها می‌خواستند که دیگر با این شماره‌ها تماس نگیرند.
سرهنگ حسینی اظهار کرد: با بررسی‌های فنی و تخصصی کارآگاهان پلیس فتا، متهمان شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر وجهت تکمیل پرونده به این پلیس انتقال یافتند.
وی گفت: این کلاهبرداران که سه نفر بودند حدود یکصد میلیون تومان از شهروندان کلاهبرداری کرده‌اند و بمحض مواجهه با پلیس به جرم خود اقرار کردند و شروع به بازپرداخت مبالغ دریافتی از مال‌باختگان کردند.
رئیس پلیس فتا استان فارس در پایان از شهروندان درخواست کرد: در خریدهای اینترنتی خود دقت نمایند و تا اطمینان کامل از نوع و کیفیت جنس خریداری شده به هیچ وجه هزینه‌ای را پرداخت نکنند

کدخبر: 41927 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟