زمین لرزه نسبتا شدیدی کره جنوبی را لرزاند

این اولین زمین لرزه شدیدی است که تنها چند روز پس از پنجمین آزمایش اتمی کره شمالی در استان «هامکیونگ» در شمال این کشور رخ می دهد.
سازمان لرزه نگاری کره جنوبی دوشنبه شب (به وقت محلی) با صدور اطلاعیه ای فوری اعلام کرد که زمین لرزه در ساعت 20:35 دقیقه شب (به وقت محلی) در منطقه «گیونگجو» واقع در ۳۷۱ کیلومتری جنوب شرق پایتخت رخ داده است.
ظاهرا زمین لرزه با پس لرزه هایی نیز همراه بوده و در برخی گزارش ها قدرت بزرگترین آن 5.1 ریشتر هم اعلام شده است.
سازمان لرزه نگاری کره جنوبی با اعلام اینکه این زمین لرزه در عمق ۹ کیلومتری داخل زمین رخ داده، اعلام کرد که تاکنون خسارات و تلفاتی بعد از این حادثه طبیعی گزارش نشده است.
به گزارش تلویزیون مرکزی کره جنوبی، شرکت برق و انرژی هسته ای این کشور هم تاکید کرده که فعلا اخباری مربوط به خرابی احتمالی راکتورهای برق هسته ای دریافت نکرده است.
بسیاری از مردم پس از تکان های شدید ناشی از زمین لرزه هراسان از خانه های خود گریخته و به خیابان ها پناه آورده اند.
شدت زمین لرزه به حدی بوده که ساکنان آسمانخراش ۸۰ طبقه ای در شهر بندری بوسان کره جنوبی که فاصله زیادی با مرکز زلزله دارد، می گویند آن را احساس کرده اند.
بعد از زمین لرزه ارتباطات تلفن های همراه قطع شده و قطارهای تندرو در این مسیر از حرکت باز ایستاده اند.
وزارت امنیت عمومی این کشور نیز در گزارشی آورده که خسارات سنگینی به بار نیامده است اما مردم حتی از سوار شدن بر بالابرها هم هراسان هستند.
این زمین لرزه در شرایطی رخ می دهد که کره شمالی روز جمعه یک آزمایش اتمی قدرتمند انجام داد که باعث زلزله ای به قدرت ۵ ممیز سه ریشتر در آن کشور شد.
پیشتر رسانه های کره ای و سازمان امنیت ملی این کشور اعلام کرده بودند که ممکن است کره شمالی دست به ششمین و یا هفتمین آزمایش هسته ای هم بزند و باید برای هر وضعیتی آماده بود.
هنوز در مورد ارتباط این زمین لرزه با آزمایش هسته ای کره شمالی اخباری مخابره نشده است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 224430 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟