آتش سوزی در پارکینگ برج مسکونی


به دنبال تماس ساکنان یک برج مسکونی با سامانه 125 و اطلاع رسانی این حادثه، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران ساعت 17:13 عصر روز گذشته، آتش نشانان ایستگاه‌های 58 و 25 را به همراه خودرو نردبان، خودرو بالابر و خودرو حامل تشک نجات، به خیابان سعادت آباد، شهرک مخابرات اعزام کرد.

علی امینی مدیر منطقه 2 عملیات که به همراه آتش‌نشانان در محل حادثه حضور داشت در این باره گفت: در طبقه منفی یک، قسمت پارکینگ یک مجتمع 19 طبقه دارای 64 واحد مسکونی یک خودرو سواری دچار آتش سوزی شده و آتش در حال سرایت به خودروها و قسمت‌های دیگر پارکینگ بود.
وی با اشاره به اینکه دود غلیظی راهروها و طبقات این برج مسکونی را فراگرفته بود، ادامه داد: در این حادثه نیروهای عملیاتی به سرعت به دو گروه تقسیم شدند که گروه اول با قطع جریان برق و گاز، محل حادثه را ایمن‌سازی کردند و با بکارگیری تجهیزات انفرادی و لوله‌‌های آبرسانی خود را به کانون آتش‌سوزی رساندند و در کوتاه‌ترین زمان ممکن آتش را مهار و کاملاً خاموش کردند.
این مدیر منطقه اضافه کرد: با توجه به حجم دود ناشی از آتش سوزی، احتمال محبوس شدن ساکنان در راهروها و طبقات بالایی وجود داشت که همزمان گروه دوم آتش نشانان به جست‌وجو در راهروها و طبقات پرداختند و خوشبختانه پس از جست‌وجوی فراوان مشخص شد همه ساکنان در زمان بروز حادثه از ساختمان خارج شده بودند.
امینی با اعلام اینکه خوشبختانه در این حادثه به هیچ یک از شهروندان آسیبی وارد نشد و تنها خسارت مالی بر جای ماند، خاطرنشان کرد: آتش‌نشانان پس از ایمن‌سازی و تحویل خودرو به مالک آن و ارائه تذکرات ایمنی به مأموریت خود پایان دادند.

کدخبر: 21506 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟