فرود اضطراری 2 هواپیما با تهدید «زیکا»

با شیوع گسترده و سریع ویروس مرگبار «زیکا» در قاره امریکا بویژه امریکای لاتین و برزیل، دولت ایالات متحده برای ساخت واکسن مقابله با این ویروس ضرب‌الاجل تعیین کرد.

به گفته متخصصان پزشکی با توجه به اینکه این ویروس آرام و بی‌صدا قربانی می‌گیرد تا به حال واکسن آن ساخته نشده اما اینک با شیوع گسترده آن سرعت عمل برای ساخت واکسن اجتناب‌ناپذیر شده است.

یک متخصص بیماری‌های ویروسی در این‌باره گفت: «تولید این واکسن بسیار ساده است و می‌تواند در مدت کوتاهی در حجم گسترده‌ای پخش شود.» در حالی‌که گفته می‌شود واکسن ضد این ویروس زودتر از 8 ماه دیگر به مرحله آزمایش نمی‌رسد.

«زیکا» که با نیش یک حشره محلی به انسان منتقل می‌شود در مبتلایان هیچ علائمی را بروز نمی‌دهد اما بر مغز جنین زنان باردار اثرات مخربی داشته و سبب تولد نوزادان ناقص‌ می‌شود.

ویروس زیکا در چند ماه گذشته بیشترین تلفات را در برزیل داشته و بتازگی 31 مورد از تلفات نیز در امریکا دیده شده که همین امر مقام‌های این کشور را برای مقابله با این ویروس خطرناک به تکاپو واداشته است.

فرود اضطراری

بدنبال تهدید ویروس زیکا، در دو روز پایان هفته گذشته دو هواپیما با بروز علائم و نشانه‌های این بیماری در میان مسافران و خدمه پروازی مجبور به فرود اضطراری شدند.

در پرواز اول، هواپیمایی که از لندن به مقصد لس‌آنجلس به پرواز درآمده بود لحظاتی پس از پرواز مجبور به بازگشت و فرود اضطراری در فرودگاه هیتروی لندن شد. پنجشنبه 8 بهمن نیز یک هواپیمای دیگر از ریودوژانیرو به میامی در پرواز بود که با بیمار شدن 3 خدمه پروازی و یکی از مسافران با فرود اضطراری در فرودگاه برزیلیای برزیل بر زمین نشست. به گفته کارشناسان شرایط بیماران هر دو پرواز یکسان بوده و همگی تحت مراقبت پزشکی قرار گرفته‌اند.

کدخبر: 1145 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟