8 هزار هکتار از علفزارهای کالیفرنیا طعمه حریق شد

این تارنمای آمریکایی روز یکشنبه با انتشار این خبر افزود: این آتش سوزی که از جمعه گذشته آغاز شد تا روز شنبه گذشته ابعاد آن گسترش یافته و بیش از 20 هزار جریب از مناطق شمالی شهر لس آنجلس در ایالت کالیفرنیا را در بر گرفته است.

بنابراین گزارش ایجاد حریق که بر اثر آتش گرفتن علف های منطقه بوجود آمده، در ابتدا و در بعد از ظهرجمعه گذشته پنج جریب (دو هکتار) بود که تا اواخر همان روز دامنه این آتش سوزی به 11هزار جریب (چهار هکتار) رسید.
دود و خاکستر ناشی از این آتش سوزی تا 60 مایل (96کیلومتری) مناطق جنوبی کالیفرنیا را در بر گرفته است.
بنابراین گزارش 'دارلی اوزبی' (Daryl Osby) رئیس اداره آتش نشانی ناحیه لس آنجلس روز گذشته (شنبه) در یک کنفرانس خبری گفت که شدت گرما و پنج سال خشکسالی در شعله ور شدن آتش و گسترش دامنه آن در این بخش از ایالت کالیفرنیا کمک کرده است.
این تارنمای آمریکایی در ادامه افزود: تا اواخر روز گذشته (شنبه) آتش 31مایل مربع (نزدیک به 77کیلومترمربع) را سوزانده و یک هزار و 500 واحد مسکونی در 'سانتا کلاریتا'، واقع در 30 مایلی شمال لس آنجلس (نزدیک 50 کیلومتری)، با خطر این آتش سوزی مواجه اند.
'بازفیید' نوشت: 900 مامور اطفای حریق برای مقابله با آتش در این منطقه از کالیفرنیا حضور دارند.
همچنین با توجه به سرعت گسترش آتش سوزی، مقامات وادار به تخلیه بسیاری از ساکنان محلی از جمله در مناطق 'سند کانیون'( Sand Canyon)، ' پلاسریتا کانیون' (Placerita Canyon) و 'لیتل توجانگا' (Little Tujunga) شدند.
کالیفرنیا با وسعتی برابر با 424 هزار کیلومتر مربع و جمعیتی نزدیک به 40 میلیون نفر سومین ایالت پهناور در آمریکا به شمار می رود.
ایالت کالیفرنیا همواره به دلیل خشکی آب و هوا و شدت دما شاهد آتش سوزی فصلی در تابستان است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 99331 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟