آتش سوزی در جنگل های اندیمشک/ درخواست بسیج عمومی برای مهار آتش

این آتش سوزی در بخش وسیعی از مراتع منطقه سرگر از دهستان قیلاب در 12 کیلومتری شهر بیدروبه در بخش الوار اندیمشک رخ داده است.
به گفته منابع محلی، در جنگل های منطقه انارکی در 25 کیلومتری بیدروبه اندیمشک نیز وقوع آتش سوزی گسترده گزارش شده است.
در پی این آتش سوزی روابط عمومی دادگاه الوار گرمسیری اندیمشک با همکاری اداره منابع طبیعی این شهرستان برای مهار آتش از مردم و دوستداران محیط زیست برای اعزام گروه های ویژه به محل آتش سوزی درخواست کمک کرد.
احمد قلاوند از دوستداران محیط زیست و معروف به پسر بلوط ایران نیز در گفت و گو با خبرنگاران از مردم خواست برای مهار آتش سوزی در جنگل های بخش الوار وارد عمل شوند.
تلاش مسوولان و مردم برای مهار آتش سوزی آغاز شده اما خبری از جزییات این حادثه دریافت نشده است.
صعب العبور بودن و کمبود امکانات موجب کندی روند مهار آتش سوزی در بخش الوار گرمسیری اندیمشک در سالهای اخیر شده است.
اوایل تیرماه نیز بخشی از جنگل های بلوط بخش الوار گرمسیری اندیمشک در شمال استان خوزستان آتش گرفت.
آتش سوزی در جنگل ها و مرتع اندیمشک در سالهای اخیر به دلیل کمبود تجهیزات اطفای حریق خسارت جبران ناپذیری به درختان بلوط این منطقه وارد کرده است.
در شهرستان اندیمشک 80 هزار هکتار جنگل وجود دارد که به دلیل کمبود امکانات و تجهیزات این جنگل ها در معرض نابودی ناشی از آتش سوزی قرار دارند.
افزون بر یک هزار هکتار از جنگل های بخش الوار اندیمشک که دارای گونه های گیاهی ‏نادر هستند نیز در سالهای گذشته در آتش سوخت.
بخش الوار گرمسیری اندیمشک در شمال استان خوزستان دارای 187 روستا و حدود 25هزار نفر جمعیت است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 99303 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟