جستجوی هواپیمای مفقود شده مالزی به تعلیق درمی‌آید

با تعلیق عملیات جستجوی هواپیمای مفقود شده مالزی که تاکنون در اقیانوس هند انجام شده تلاش‌های دو ساله برای پیدا کردن این هواپیما متوقف خواهد شد.
برخی از خانواده‌های ۲۳۹ مسافر و خدمه هواپیمای پرواز MH370 از شنیدن این تصمیم برای متوقف کردن پُرهزینه‌ترین عملیات جستجو در تاریخ پروازهای هوایی عصبانی شده و با آن مخالفت کردند.
"لیو تیونگ لای" وزیر حمل و نقل مالزی پس از دیدار با همتایان چینی و استرالیایی خود گفت: به دلیل عدم یافتن شواهد جدید، مالزی، ‌ استرالیا و چین تصمیم گرفته‌اند تا عملیات جستجو را به حالت تعلیق درآورند. حدود ۱۲۰ هزار کیلومتر مربع بررسی شده و تنها کمتر از ۱۰ هزار کیلومتر مربع باقی مانده که تا کنون بررسی نشده است.
با این حال تیونگ لای همچنین تاکید کرد که "تعلیق لزوما به معنای پایان دادن عملیات جستجو نیست."
به گفته وزرای حمل و نقل این سه کشور، احتمال یافتن این هواپیمای مسافربری ضعیف است و تنها در صورت مشاهده شواهد جدید عملیات جستجو مجدد آغاز می‌شود.
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ در هشتم ماه مارس سال ۲۰۱۴ در مسیر کوالالامپور به پکن ناپدید شد. بررسی‌ها حاکی از آن است که این هواپیما پیش از سقوط در اقیانوس هند به سمت غرب و سپس جنوب در حال حرکت بوده است. هر چند هنوز علت مفقود شدن این هواپیما همچون راز باقی مانده است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 99228 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟