2 هکتار از باغ های همدان در آتش سوخت

بهاره نوری صفا روز دوشنبه در گفت و گو با رکنا افزود: ساعت 16 روز یکشنبه یک مورد آتش سوزی در منطقه حفاظت شده نشر به یگان حفاظت محیط زیست اطلاع رسانی شد که با توجه به اهمیت مناطق حفاظت شده و ضرورت حفاظت از آن تمامی پرسنل برای مهار آتش بسیج شدند.
وی بیان کرد: نیروهای محلی و آتش نشانی قهاوند نیز برای خاموش کردن آتش در این منطقه حاضر شده که پس از دو ساعت تلاش این آتش سوزی مهار شد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست همدان بیان کرد: طبق بررسی های صورت گرفته زمین های درگیر آتش سوزی شامل باغهای انگور و بادام و گردو متعلق به روستاهای واقع در منطقه بوده است.
نوری صفا تاکید کرد: همکاری و هماهنگی پرسنل و کمک نیروهای مردمی و آتشنشانی از سرایت آتش به دیگر نقاط این منطقه حفاظت شده پیشگیری کرد.
وی با ذکر اینکه علت اصلی بروز این آتش سوزی در دست بررسی است گفت: هنوز به طور دقیق علت این آتش سوزی مشخص نشده است ولی شواهد گویای آن است که برافروختن آتش توسط یک چوپان و بی دقتی در خاموش کردن کامل آن عامل بروز این آتش سوزی بوده است.
منطقه حفاظت شده نشر با حدود 11 هزار هکتار مساحت در بخش مرکزی شهر همدان و در 45 کیلومتری این شهر و در مجاورت 6 روستای نشر، مسلم آباد، برکت آباد، مولوجه، قوزلیجه و مزرعه آب هندو قرار دارد.
این منطقه از سال 1378 به عنوان منطقه شکار ممنوع معرفی شد همچنین از سال 1389 عنوان حفاظت شده را گرفت.
امسال پنج فقره آتش سوزی در مناطق حفاظت شده این استان رخ داده و 38 هکتار از این مناطق طعمه آتش شدند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 87716 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟