مردم خشمگین مسجدی را در میانمار آتش زدند
پلیس

پس از ناکامی اخیر در جلوگیری از آتش افروزی روستاییان بودایی در یک مسجد، امنیت روستای محل واقعه در استان کاچین را بر عهده گرفته است.

هفته گذشته نیز گروهی از مردان بودایی، در ادامه اختلاف بر سر ساخت و ساز یک مسجد در مرکز میانمار، دست به تخریب آن زدند.

یانگی لی، گزارشگر ویژه امور حقوق بشر سازمان ملل متحد، تاکید کرده که دولت تحت رهبری آنگ سان سوچی، برنده جایزه صلح نوبل، باید خشونت های مذهبی در این کشور را مهار کند.

گزارش ها حاکی است که عاملان حمله اخیر، ماموران پلیس را که از مسجد حفاظت می کردند هدف قرار داده و مانع رسیدن ماموران آتش‌نشانی به محل شده اند.

یک افسر پلیس محلی به خبرگزاری فرانسه گفته که تنش، به دنبال بنای مسجد در نزدیکی یک بتکده آغاز شده است.

وی گفته است بوداییان با احداث مسجد در چنین مکانی مخالفت کرده و مسلمانان نیز حاضر نشده اند ساختمان مسجد را از بین ببرند.

در حادثه ای مشابه در ایالت مرکزی باگو در هفته گذشته، جمعیت مسلمان پس از آن که مسجدشان کاملا در آتش نابود شد، مجبور شدند به شهر همسایه پناه ببرند.

حمله هفته پیش، از سوی یک گروه بیش از دویست نفری از بوداییان صورت گرفت. برای دفاع از مسلمان در آن منطقه هم، نیروی پلیس مستقر شده است.

میانمار از سال ۲۰۱۲ شاهد تنش های مذهبی و قومی بوده است. در آن زمان، موجی از خشونت های مرگبار بین بودایی ها و مسلمانان، بخش هایی از استان غربی راخین را فرا گرفت.

گزارشگر ویژه امور حقوق بشر سازمان ملل متحد، در مورد احتمال پیگیری نشدن حملات اخیر به مساجد مسلمانان در میانمار ابراز نگرانی کرده است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 87604 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟