کتک خوردن اورژانسی ها به خاطر حمل نکردن جسد

ریاست مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان بوشهر، در مصاحبه ای عنوان کرد : آقای اسعدی از نیروهای عملیاتی اورژانس 115 مستقر در پایگاه جاده ای بوالخیر، هنگام انجام ماموریت مورد حمله همراهان عصبانی قرار گرفت وزخمی شد.
وی در بیان علت حادثه اظهار داشت: ناآشنایی مردم با قوانین و توقعات آنان که گاها جز خط قرمزهای فوریت های پزشکی است، مسبب این مسئله بوده است. در بیان واضح تر حمل اجساد متوفیان جز وظایف اورژانس نیست و بارها راجع به این مسئله صحبت شده است ولی باز شاهد اصرار همراهان بخصوص در صحنه های تصادفی هستیم.
دکتر دادجو حمله به نیروهای اورژانس 115 بخصوص حین انجام ماموریت و رسیدگی به مصدوم را ناپسند دانست و طبق آیین نامه های موجود و قوانین قضایی، مشمول جرائم نقدی و حبس عنوان کرد.
وی در تشریح مورد پیش آمده گفت : آقای اسعدی طبق اعلام مرکز پیام شهرستان تنگستان به محل تصادف اعزام می شوند، طبق بررسی های به عمل آمده یکی از مصدومان به دلیل شدت ضربه های وارده فوت شده بود و دو مصدوم قابل انتقال بودند، طبق فرآیند موجود یک دستگاه آمبولانس دیگر جهت پشتیبانی فراخوانده شده و ضمن هماهنگی با مرکز پیام ترتیبی داده می شود که مصدومان به بیمارستان منتقل شوند. در زمان سوار کردن مصدوم دوم همراهان اصرار به حمل فرد فوت شده می کنند که با مخالفت نیروی اورژانس می شوند و همین مسئله باعث حمله ایشان به اسعدی شده و وی از ناحیه صورت زخمی می شوند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 87247 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟