سیل ارتباط مخابراتی هفت روستای شهرستان هشترود را قطع کرد

اردشیر آزادی، روز چهارشنبه درگفت وگو با خبرنگاران افزود: این روستاها شامل بیک کندی، بایقرارود، آغچه رود، مغامیر، ینگجه، تارقلی و عزیزکندی است.
وی، با اشاره به خسارت های ناشی از سیل در شهر و روستاهای این شهرستان اظهار کرد: بعد از بارش شدید باران و جاری شدن سیل، ارتباط مخابراتی در مرکز بسیط و روستاهای قره دیو، عزیزآباد، کله نو، باتمانقلیح، جبیند، داشبلاغ خرابه کلک، قوجور و تلخاب دچار مشکل شده بود که با تلاش ماموران این اداره اصلاح و ارتباط برقرار شد.
وی، یادآور شد: به مرکز مخابراتی بیک کندی خسارت 100 درصدی وارد شده و ماموران درصدد رفع مشکل هستند که به دلیل میزان خسارت وارده این امر کمی زمان بر است.
جاری شدن سیل از عصر روز دوشنبه این هفته در هشترود باعث تلف شدن احشام روستاییان شد، اما خسارت جانی نداشته است.
سیل به ابنیه فنی و راه های روستایی این شهرستان 20 میلیارد ریال خسارت وارد کرد و 9 دستگاه پل با دهنه های مختلف دچار تخریب، ترکیدگی و آسیب شده است.
سیل همچنین باعث بروز خسارت به مزارع کشاورزان منطقه شده و در برخی روستاها از جمله ینگجه و بیگ کندی به بیش از 20 خانوار خسارت 100 درصدی وارد کرده است.
در شهرستان هشترود 187 روستای دارای سکنه و حدود 86 هزار هکتار اراضی کشاورزی و 46 هزار واحد دامی وجود دارد.
شهرستان هشترود با حدود 70 هزار نفر جمعیت در 120 کیلومتری جنوب شرقی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 86903 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟