خاموشی 5 زندگی در سواحل مازندران

طی دو روزآخر هفته گذشته، پنج نفر از شهروندان و مسافران در سواحل دریا، به علت نا آشنایی به فنون شنا و حضور در مناطق ممنوعه غرق شدند.
با توجه به افزایش مسافرت‌ها در هفته‌های پایانی فصل تابستان و حضور افراد در سواحل دریا، توجه نکردن افراد به هشدارهای پلیس و ناجیان غریق در استفاده از دریا موجب بروز حوادث ناگواری در سواحل دریا می‌شود.
ساعت 16 و 58 دقیقه روز پنجشنبه چهارم شهریور، مأموران پلیس 110 شهرستان ساری، ازغرق شدن دوجوان به نام‌های «جعفر- ص» 30 ساله و «علیرضا- ر» 29 ساله، از اهالی «کاشان» به دلیل نا آشنایی به فنون شنا باخبرشدند. اجساد قربانیان نیزازآب گرفته وبه خانواده قربانیان سپرده شد. ساعت 18 و 36 دقیقه روز پنجشنبه نیز پسری به نام« سینا» 23 ساله اهل و ساکن تهران به دلیل نا آشنایی به فنون شنا در خارج از طرح دریا درسواحل شهرستان نورغرق شد.ظهرجمعه نیز پسر16 ساله‌ای به نام محمدرضا، هنگام شنا در نوار ساحلی« گهرباران » جان سپرد.شامگاه روزشنبه نیزمرد 49 ساله‌ای به نام کاظم و ازاهالی اصفهان درساحل «چابکسر» و خارج از محدوده طرح، به علت مواج بودن دریا و آشنا نبودن به فنون شنا غرق شد.عیسی قاسمی‌ طوسی - مدیرکل امور اجتماعی استانداری مازندران- نیز از غرق شدن 51 نفر در دریای مازندران از شروع طرح دریا در سواحل استان خبر داد و افزود: در سال 94 تعداد غرقی‌ها 69 نفر بوده است.وی با اعلام اینکه چهار نفر از غرق‌شدگان زن و بقیه مرد هستند، خاطرنشان کرد: آمار 51 نفرغرق شدگان، مربوط به تعداد غریق در داخل و خارج از طرح‌های سالم‌سازی دریا است.
برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 193078 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟