دومین گروگان اندونزیایی ابوسیاف با شنا خود را نجات داد

ژنرال 'ویرانتو' وزیر هماهنگی امور سیاسی، حقوقی و امنیتی اندونزی روز جمعه تایید کرد که دو شهروند این کشور که ابوسیاف آنها را به اسارت گرفته بود در جنوب فیلیپین آزاد شده و هر دو توسط دولت محلی در امنیت بسر می برند.
براساس گزارش خبرگزاری رسمی اندونزی (آنتارا)، وی با تایید فرار این دو اسیر ابوسیاف از زندان این گروه تروریستی، گفت که این دو نفر در حال حاضر تحت معاینه های پزشکی توسط دولت فیلیپین قرار دارند.
این گروگان ها که چندی پیش به همراه چند خدمه اندونزیایی دو یدک کش ربوده شدند به جنگل های کوهستانی 'سولو' در جنوب فیلیپین مخفیگاه گروه ابوسیاف منتقل شدند.
این دو جزو 7 خدمه کشتی یدک کش بودند که دوم تیرماه توسط ابوسیاف در آب های 'تاوی- تاوی' ربوده شدند.
'گاتوت نورمانتیو' فرمانده نیروهای مسلح اندونزی نیز فرار دو گروگان تروریست های ابوسیاف را تایید کرد.
وی گفت 'محمد صفیان' 28 ساله و 'اسماعیل' پس از فرار اکنون در 'زامبونگا' فیلیپین تحت آزمایش های پزشکی قرار دارند.
گروه تروریستی ابوسیاف که در جنوب فیلیپین فعالیت می کند، به تازگی بر روی قایق ها و کشتی هایی متمرکز شده است که از آبهای دریای 'سولو' عبور می کنند و خدمه این کشتی ها را به گروگان گرفته تا در قبال آزادی آنها باج گیری کند.
گروه ابوسیاف که با تروریست های داعش اعلام بیعت کرده است، چندی پیش دو کانادایی را به این دلیل که باج درخواستی خود را به موقع دریافت نکردند، گردن زد.
افزایش دزدی های دریایی و فعالیت تروریست ها به تازگی باعث شد اندونزی به همراه فیلیپین و مالزی نسبت به ایجاد گشت مشترک اقدام کنند، تا از این طریق بر مشکلات موجود در منطقه غلبه کنند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.
آخرین خبر های حاشیه ای المپیک 2016 ریو در رکنا.

کدخبر: 191916 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟