نجات زن 30 ساله در سقوط از آبشار

اویس ممشلی معاون جمعیت هلال احمر مینودشت و گالیکش از وقوع دو حادثه دلخراش سقوط زن30 ساله از ارتفاع آبشار لوه و انحراف خودرو 206 و سقوط به دره مسیر دهستان نیلکوه گالیکش خبر داد.
وی گفت: صبح جمعه گذشته زن 30 ساله ای از ارتفاع منطقه آبشار لوه سقوط کرده که خوشبختانه ارتفاع سقوط کم بوده و زمان اعزام مصدوم هوشیار بوده و از ناحیه بازوی راست، قفسه سینه وشکم دچار تروما (کوفتگی) شده بوده است.
وی افزود: در حادثه دوم نیز در مسیر جاده دهستان نیلکوه بالاتر از تفرجگاه تیمور دره گالیکش نیز یک خودرو 206 به دره سقوط کرده و دو مصدوم این حادثه توسط نیروهای خودجوش مردمی تا جاده انتقال داده‌شده و پس‌ازآن توسط آمبولانس‌های هلال‌احمر و اورژانس به بیمارستان مطهری گنبد منتقل شدند.
وی تصریح کرد: این سومین حادثه‌ای است که در یک ماه گذشته در نقاط کوهستانی گالیکش رخ‌داده و مصدومین آن توسط افراد حاضر در صحنه انتقال داده‌شده اند.
ممشلی تاکید کرد: با توجه به اینکه مصدومین این گونه حوادث (پرت شدگی از ارتفاع) اصولا در اثر ضربات وارده سر و گردن و ستون فقرات احتمال وجود ضایعه نخاعی است لذا باید انتقال و حمل این گونه مصدومین با تجهیزات خاص و کارگاه‌های فنی و افراد متخصص که این‌گونه آموزش‌ها را فراگرفته‌اند صورت گیرد تا احتمال صدمات نخاعی و فوت افراد به حداقل برسد.
برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبارزیررا از دست ندهید:

فیلم سقوط صخره نورد از بزرگترین آبشار مازندران / این حادثه در برابر دیدگان ده ها توریست رخ داد+تصاویر

جزئیات سقوط از ارتفاع 40 متری بلندترین آبشار مازنداران از زبان صخره نورد نجات یافته+فیلم و عکس

فیلم سقوط پارکورکار جوان از آبشارشیرآباد+فیلم

کدخبر: 159771 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟