محاکمه مرد 59 ساله ای که وسوسه ازدواج با دختران نوجوان دارد + عکس

تازه‌ترین عضو خانواده این مرد ۵۹ ساله، اوایل همین ماه متولد شد.

پدری کردن برای این همه فرزند، نیازمند همسران زیادی است که البته بلک‌مور آنها را در اختیار دارد. او یکی از پرقدرت‌ترین افراد جامعه مورمون‌ها در کاناداست. طبق آماری که در دادگاه چندهمسری او در سال ۲۰۱۴ اعلام شد، او ۲۴ همسر دارد. البته به مرور برخی از آنها او را رها کردند و به منطقه‌ای در بونتیفول در استان بریتیش‌کلمبیا رفتند اما اغلب آنها با او زندگی می‌کنند.
همسرانی زیر سن قانونی
چند همسری در کانادا و ایالات متحده غیر قانونی است اما این فقط تعداد فرزندان و همسران نیست که شگفت‌انگیز است؛ بلک‌مور در دادگاه یوتا در سال ۲۰۱۴ اعتراف کرد ۱۰ تن از ۲۴ همسرش زیر ۱۸ سال سن داشته‌اند.
بلک‌مور، همچنین اذعان کرد که چند تا از همسرانش، هنگامی که آنها در مراسمی مذهبی از جمله اجلاس چند همسری او در سال ۲۰۰۵ ازدواج کردند تنها ۱۵ و ۱۶ ساله بودند.
بلک‌مور همچنین گفت یکی از پسرانش در سن ۱۴ سالگی ازدواج کرده است. با وجود همه این واقعیت‌ها اما بلک‌مور هیچ‌گاه به بهره‌کشی جنسی متهم نشد.
امپراطوری آقای بلک‌مور
بلک‌مور‌ چندین پایگاه پرقدرت و قابل اعتماد را در اختیار داشت. او اسقف، رئیس مدرسه این جامعه‌، کارفرمایی بزرگ در بونتیفول و صاحبخانه‌ای بالفعل برای بسیاری از خانواده‌هایی بود که در املاک متعلق به Fundamentalist Church of Jesus Christ of Latter Day Saints زندگی می‌کردند.
او دو بار از سوی یک دادگاه چند همسری متهم شد. در سال ۲۰۰۹ جرم او با کاهش روبرو شد زیرا قاضی هم موافق بود که دادستان ویژه‌ای که برای این دادگاه انتخاب شده، فرد مناسبی نیست. اما بلک‌مور دوباره در سال ۲۰۱۴ به جرم چندهمسری، متهم شد.
او مجددا همان ادعا را در رابطه با دادستان ویژه کرد اما این بار، ادعایش رد شد. او به دادگاه تجدید نظر رفت و چهار ماه بعد دادگاه تجدید نظر بریتیش‌کلمبیا، بیان کرد که هنوز هیچ تصمیمی گرفته نشده است.
فقط آقای بلک‌مور نیست که چند همسر دارد
سال ۲۰۱۴ سه نفر دیگر هم در بونتیفول به جرم چندهمسری، به زندان محکوم شدند که دادگاه آنها پاییز امسال به دلیل اتهامات جدید برگزار خواهد شد.
جیمز اولر، یکی دیگر از اسقف ‌های سابق Fundamentalist Church of Jesus Christ of Latter Day Saints است. او به اتهام یک فقره تعدد زوجات در کانادا متهم شده است. اتهام دیگر اولر این است که یکی از دختران زیر سن قانونی خود را برای ازدواج با یک مرد همین کلیسا به ایالت متحده برده است.
برادر بلک‌مور، براندون و امیلی روت کراسفیلد، یکی از همسران براندون، نیز به اتهام بردن غیرقانونی یکی از دختران‌شان، متهم هستند.
کمک‌های دولتی به خانواده بلک‌مور
خانواده بلک مور از طریق Child Benefit کانادا ده‌ها هزار دلار درآمد دارد. هنگامی که دولت محافظه‌کار در سال گذشته، چک‌های Child Benefit را به خانواده‌ها ارسال کرد، با یک محاسبه سختگیرانه در رابطه با اینکه خانواده بلک‌مور واجد شرایط چه مقدار پول هستند، به رقم ۴۳۱۶۰ هزار دلار می‌رسیم. بلک مور در آن زمان ۱۳۳ فرزند داشت.
غیر از آن هم مبلغ ۶۳۷۶۰۷ دلار برای مدرسه مستقل تحت مدیریت بلک‌مور پرداخت شد. این مدرسه مورمون‌هیلز نام دارد و ۱۳۲ دانش آموز در آن درس می‌خوانند. اغلب آنها کودکان، نوه‌ها و اقوام بلک‌مور هستند.
بلک‌مور مدرسه مورمون‌هیلز را در سال ۲۰۰۳ تاسیس کرد؛ پس از آنکه جامعه FLDS او را تکفیر کرد. همین جدایی بود که جامعه تقریبا ۱۵۰۰ نفری بونتیفول را به دو دسته تقسیم کرد.
در سال ۲۰۱۲ مدرسه FLDS که در سال گذشته بیش از یک میلیون دلار از دولت کمک دریافت کرده بود، به طور ناگهانی بسته شد. این تعطیلی به دستور وارن جفز انجام شد. او یکی از روحانیان این جامعه است که البته به خاطر تجاوز به دو فرزند عروس شده خود در سن ۱۲ و ۱۵ سالگی در تگزاس در حال گذراندن حبس ابد است.
کودکان در انتظار سرنوشت نامعلوم
از زمان بسته شدن مدرسه معلوم نیست که آیا کسی از آن ۲۵۷ دانش‌آموز، به مدارس دیگری انتقال داده شده است یا نه. همچنین معلوم نیست آنها در چه نوع مدرسه خانگی‌ای مشغول درس خواندن هستند.
با این‌حال تا کنون هیچ شواهدی که نشان دهد آنها پول‌شویی و کلاهبرداری کرده باشند وجود ندارد. هر چند ۱۱ نفر از اعضای این جامعه در ایالات متحده در سه ماه گذشته به خاطر بیش از ۱۲میلیون دلار کلاهبرداری دستگیر شده‌اند. در میان این متهمان، دو برادر جف یعنی لایل و شیث که این جامعه را در پرینگل واقع در داکوتای جنوبی رهبری می کنند، وجود دارند.
دیوانه‌کننده است؟ بله. اما عجیب‌تر از همه این است که مسئولان دولتی و قضایی چرا در برخورد با این پدیده تا این حد کند عمل می‌کنند.

کدخبر: 74133 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟